Skip to main content

Hoi hoi,

Ik ben sinds kort in het bezit van een KPN superwifi 2 punt en heb deze aangesloten (bekabeld, UTP cat 5e) op een kpn box 12. Deze heeft in het begin gewoon goed gewerkt (groen lampje constant brandend) maar heeft ondertussen een oranje brandend lampje. Na wat rond te zoeken op de forums houdt dit in dat deze een verminderde maximum snelheid heeft van 100Mbps. Dit wordt ook bevestigd wanneer ik inlog in mijn modem of in de kpn thuis app kijk.

Nu vraag ik mij alleen af of iemand enig idee heeft wat dit kan veroorzaken aangezien ik, wanneer ik een laptop aansluit op de kabel waarmee het SW2 punt aangesloten is, gewoon de volle snelheid haal.

Hi en welkom @T_um.

Opvallend dat je SuperWifi punt ineens oranje wordt, ondanks dat hij bekabeld aangesloten is en je verbinding ook goed is. Ben je intussen verder gekomen? Maakt het verschil als je een andere kabel test? 

Neem onderstaand topic ook eens door, je kunt je SuperWifi eens een schone installatie geven:

 


Hoi Alexandra,

 

Helaas heeft het resetten van het wifipunt het probleem niet opgelost. Ik heb ook al een andere kabel getest maar ook hierbij helaas geen verbetering


Hmm, goed om te weten @T_um. Ik ben nog benieuwd: Wat is de ‘volledige snelheid’ die je haalt, die je eerder noemde? Hoe is je snelheid via wifi, en hoe is je snelheid als je die (tijdelijk) rechtstreeks bekabeld op het modem test? 


En een extra vraag @T_um, staat wifi op jouw KPN Box 12 uit? Als in: Heb je de wifi functie daar zelf uitgeschakeld? Of heb je andere instellingen via de webinterface van de Box 12 aangepast?


Reageer