Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 punt werkt opeens niet meer

• August 26, 2025
  • 1 reactie
  • 44 keer bekeken

Hoi allemaal,

Misschien heeft iemand een tip.  Voor twee weken heb ik 2x Superwifi 2 punten aangeschaft.  Ben in bezit van een KPN Box 12 (op de begane grond).  Heb 2x TV ontvangers, eentje op de begane grond en eentje op de zolder).

De eerste Superwifi punt gebruik ik op de eerste verdieping voor mijn zoon bij zijn PC.  De tweede staat op zolder voor mijn ouders.  Ethernet kabels in gebruik omdat ze het blijkbaar anders niet doen.

Sinds gisteren werkt die bij de PC van mijn zoon niet meer.  Hij brandt wel groen, maar de melding is onbekend netwerk.  Heb de modem 2x opnieuw opgestart maar tevergeefs.

Enig iemand een idee wat hier aan de hand is of waarom het opeens niet meer werkt?  Niks is veranders in de tussentijd.  En als iemand weet hoe het te fixen is, hoor ik het heel graag.  Bedankt vast voor het lezen.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@It'sMe79, hier zal je zoon niet al te blij mee zijn gok ik. Maar ik denk graag mee. 

Als ik het goed begrijp gaat er dus een kabel vanaf de Box 12 naar de SuperWifi van je zoon. Heeft hij daarop zijn pc met een kabel aangesloten op de SuperWiFi? Of is zijn pc draadloos verbonden? Werkt de verbinding op een ander apparaat op die SuperWifi wel goed? Bekabeld of via wifi. Als die desbetreffende SuperWifi wel werkt op andere apparaten ligt het ergens in de pc of in de kabel. 

Wat je in ieder geval kunt doen is die SuperWifi opnieuw koppelen. Volg hiervoor de stappen via de link hieronder. Lukt het zo?

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2025

Hi ​@It'sMe79, hier zal je zoon niet al te blij mee zijn gok ik. Maar ik denk graag mee. 

Als ik het goed begrijp gaat er dus een kabel vanaf de Box 12 naar de SuperWifi van je zoon. Heeft hij daarop zijn pc met een kabel aangesloten op de SuperWiFi? Of is zijn pc draadloos verbonden? Werkt de verbinding op een ander apparaat op die SuperWifi wel goed? Bekabeld of via wifi. Als die desbetreffende SuperWifi wel werkt op andere apparaten ligt het ergens in de pc of in de kabel. 

Wat je in ieder geval kunt doen is die SuperWifi opnieuw koppelen. Volg hiervoor de stappen via de link hieronder. Lukt het zo?