Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 punten springen meerdere keren per week op rood

• 2 februari 2025
  • 10 reacties
  • 77 keer bekeken

Ik heb 2 maal superwifi 2 punten aangesloten. Bevalt op zich prima maar meerdere keren per week, lijkt vooral snachts te gebeuren, gaan ze allebei op rood. Enkel een factory reset van het modem zet ze dan weer terug op groen. Dit verloopt niet altijd soepel en soms moet ik de superwifi met utp verbinden om ze weer werkend te krijgen. Wordt het een beetje zat om dat 1 tot 3 keer per week te doen....  Wat kan ik nog doen om dit werkend te krijgen...

Beste antwoord door Thomas van KPN

Dat is niet handig, wat voor bekabelde switch gebruik je? Zou je die eens ontkoppeld kunnen laten om deze (en de aangesloten apparaten) uit te sluiten?

Er zitten overigens wel een paar updates aan te komen voor zowel je experiabox als superwifi punten, het installeren daarvan kan soms ook dingen wat in de war schoppen, al helemaal als het niet in 1x lukt. Het advies daarvoor is (tzt) je superwifi punten te resetten en in ieder geval een half uur bekabeld aan te sluiten. Meer informatie hierover kun je vinden op onze product updates pagina

Bekijk origineel

10 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Isonic, welkom op onze community! Dat is niet bijzonder handig inderdaad. We denken graag even mee!

• Hoe groot is de afstand tussen je experiabox en superwifi punten?
  • Kun je er eentje dichterbij plaatsen en/of bekabeld aansluiten? (al is het voor een paar nachten om dit uit te sluiten)
  • Valt het wegvallen samen met iets? (misschien volledig ongerelateerds)
  • Wat voor experiabox gebruik je?
  • Welke firmware heeft deze?
  • En je superwifi punten?

We hebben hier ook een handig artikel over:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 3 februari 2025

Een meter of 3 en 5. Beide verbinden ze met het modem (1 is voor bereik op zolder en eentje voor bereik in de garage). De ontvangst staat bij beide vrijwel helemaal rechts in het groen (na veel verplaatsen en zoeken). Ik heb een kpn box 12. Firmware version daarvan weet ik niet. Wifi punten hebben bij het installeren een week of drie geleden een update gehad.

Gisteren toch maar eerst de wifi punten gereset en daarna het modem. Daarna de wifi punten weer aangesloten. Kijken of dat helpt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 3 februari 2025

Firmware versie van het modem lukt niet... Stomme ding laat me er niet in. Niet met password achterop en ook niet met het password waarvan ik 100%  zeker weet dat het klopt... 😐 Beetje schizofrene modem.....

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 3 februari 2025

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 3 februari 2025

Firmware version van de superwifi punten is: 3.00.31

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Bedankt voor je toelichting ​@Isonic, die softwareversies gaan goed samen, het inloggen op je box12 is wel een bekend issue met deze softwareversie. Met de volgende update wordt dat weer opgelost. Ik ben benieuwd of de resets geholpen hebben! Ik ben verder dus nog wel benieuw of er iets is (misschien totaal ongerelateerd) wat samenvalt qua timing met het wegvallen. Gebruik je verder nog netwerkapparatuur?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 februari 2025

Helaas weer allebei rood momenteel. Kan niks bedenken wat samen is gevallen.. gebruik buiten de superwifis en kpnbox geen andere (wifi) apparatuur. Zit wel een switch in het netwerk (bedraad).

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 februari 2025

Wat wel opvalt: als de wifi punten rood zijn doet de kpn thuis app ook niks meer. Laat geen gegevens meer zien.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 februari 2025

Ze blijven regelmatig op rood staan. Ook het modem lijkt dan al zijn informatie kwijt te raken.... Blijft heel vervelend.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15364 reacties
  • Antwoord
  • 17 februari 2025

Dat is niet handig, wat voor bekabelde switch gebruik je? Zou je die eens ontkoppeld kunnen laten om deze (en de aangesloten apparaten) uit te sluiten?

Er zitten overigens wel een paar updates aan te komen voor zowel je experiabox als superwifi punten, het installeren daarvan kan soms ook dingen wat in de war schoppen, al helemaal als het niet in 1x lukt. Het advies daarvoor is (tzt) je superwifi punten te resetten en in ieder geval een half uur bekabeld aan te sluiten. Meer informatie hierover kun je vinden op onze product updates pagina

Reageer