Sinds een aantal dagen heb ik 4 SuperWifi 2 punten in huis. Dit weekend eindelijk tijd om ze te installeren, wat volgens de handleiding eenvoudig moet zijn. De units uit de doos gehaald, en via bijgeleverd kabel direct gekoppeld aan de v12 router. Na 30 minuten is hij netjes groen, dus ontkoppelen. Waarna de SuperWifi op rood gaat. Niets werkt om hem bij te brengen. Power on/off, WPS check, Power on/off van de main unit, het resultaat blijft hetzelfde geen connectie tussen de v12 en de SuperWifi.
Volgende stap, reset van de unit naar factory default. Hij gaat netjes naar paars (ergens in de 30 minuten) en we proberen alles nog een keer. Helaas met hetzelfde resultaat (dit keer 45 min wachten op updates).
Volgende stap. een andere unit (ik heb er 4). Resultaat is dat deze unit wel na de WPS reset op zowel het basis station als de SuperWifi in het netwerk wordt opgenomen (het kan dus).
Volgende stap. Units 3 en 4 proberen toe te voegen aan het netwerk, maar ook voor deze units geldt dat ze met geen mogelijkheid opgenomen willen worden op het Wifi netwerk.
Ingelogged via webbrowser op de V12 laat zien dat 1 unit netjes werkt. Maar ook al laat ik een andere unit via ethernet geconnecteerd aan de V12, deze wordt ook daar niet zichtbaar.
Wat is nu de volgende stap? Waar kan ik achterhalen wat de status van de SuperWifi2 punten zijn? Zonder IP adres kan ik ze niet benaderen en kan ik niet zien welke firmware ze hebben.
Voor de duidelijkheid:
Ja, ik heb verschillende post gelezen op dit forum
Ja, ik heb de gebruiksaanwijzing doorgenomen
Ja, ik heb zeker mijn tijd genomen voor eventuele updates van de units etc (minimaal 30 min tot een uur per unit)
Ja, ik heb via WPS geprobeerd de units te koppelen aan de router
Alvast bedankt