Skip to main content

Gisteravond teruggekomen van vakantie. De eerste vakantiedag wist ik het eigenlijk al: verschillende smart apparaten thuis waren weer eens offline. Na thuiskomst bleken de extenders van KPN weer eens rood te branden. Sinds de overstap van Ziggo naar KPN eerder dit jaar is dit de vierde of vijfde keer. De eerste keer bleek het om een update van de router te gaan die blijkbaar niet samenwerkte met de aanpassingen in de wifi instellingen die ik had doorgevoerd (een extra 2.4 netwerk plus een aangepaste wifi netwerk naam). Op zich al vreemd. Nadien doet dit probleem zich vaker voor. De wifi is opeens waardeloos, de TV krijgt geen verbinding en de extenders branden rood. Wat was het deze keer? Weer een slecht geteste update? Ik heb drie extenders (zwart model) en een 4Gbit verbinding. Kan ik anno 2024 ondanks alle beloften, reclames en een monteur die de installatie heeft gedaan een keer een stabiele en snelle verbinding krijgen? De router is uit/aan geweest, de bekabelde aansluiting is prima maar wifi schijnt lastig te zijn. Heb nu drie draadloze extenders staan (het huis is 4 etages) maar waarom kan ik nu weer de extenders opnieuw resetten en instellen?? 

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer