Skip to main content

Heb vele tips en suggesties voorbij zien komen, maar geen van allen met succes kunnen uitvoeren.

Mijn Superwifi 2 punten werkten altijd naar tevredenheid, echter om een reden is nu ineens mijn connectie met het Modem niet meer zichtbaar. Heb al een reset gedaan. Als ik de modemkabel eruit haal, brand lampje paars. Stop ik deze erin dan gaat hij knipperen en brand dan groen. 

Lampje brand dus groen, maar heb het idee dat ik geen Mesh heb, aangezien ik naast het superwifi 2 modem sta en een zeer zwak signaal heb. 

De nieuwe software update zou dit moeten verhelpen, maar daar wacht ik nu al heel lang op, zonder succes.

Is er nog iemand die een tip heeft?

Welke experiabox heb je en welke superwifi heb je? Er was een tijdje geleden een update, waardoor niet alle modellen nog altijd lekker met elkaar communiceren.


@XS4-Arjan Ik heb de KPN Box 12 met de volgende firmware:
 

Baal wel, aangezien eerst alles lekker werkte. En KPN komt maar niet met een nieuwe firmware over de brug.


Hoi Rob, je geeft aan dat je al een reset hebt gedaan. Wat heb je precies gereset?

Paars lampje op een SuperWifi geeft aan dat hij in fabrieksconfiguratie zit. Dat zou, bij al geïnstalleerde SuperWifi niet meer moeten voorkomen. Ik ga je dan ook even verwijzen naar dit artikel:

Onderaan daarin vind je stappen voor een paars lampje. Doe die eerst, als dat niet helpt, begin bovenaan. Ik verwacht dat je daarna weer een goed werkend systeem hebt.

 

En wat betreft de update, met je SuperWifi 2 punten zal je wel in de groep zitten die als volgende aan de beurt is. Maar het is nog niet duidelijk wanneer voor jullie de uitrol van de update naar de nieuwe Software dan begint. 


@Erik_ Bedankt voor je antwoord. Inmiddels weer de stappen overnieuw uitgevoerd, en nu wordt alles weer hekend. Kijk wel uit naar de nieuwe update met de nieuwe user interface, deze oude is wel ontzettend traag. Maar goed even geduld houden 🙂