Skip to main content
Antwoord

SuperWifi 2 set met gemengde firmware: één apparaat update niet (CW2.C)

• July 22, 2025
  • 3 reacties
  • 92 keer bekeken

Hallo KPN en mede-forumleden,

Ik heb een SuperWifi 2 set via KPN ontvangen (aangekocht) bij de start van mijn particuliere abonnement.
Het valt me op dat de twee apparaten in mijn set verschillende firmwareversies hebben:

Eén apparaat heeft de nieuwste softwareversie SW2.C.25.05.06 en ontvangt automatisch updates.

Het andere apparaat draait op firmware CW2.C en ontvangt geen updates, ook niet na resetten en opnieuw installeren (minimaal 60 min bekabeld laten). 

Voor zover ik heb kunnen achterhalen is CW2.C een zakelijke firmwareversie, bedoeld voor zakelijke klanten of XS4ALL, en dus niet geschikt voor particulier gebruik.
Ik heb deze set als particulier besteld, dus ik verwachtte dat beide apparaten de juiste (SW2) consumentenfirmware zouden hebben.

Kan KPN bevestigen of dit klopt? En is het mogelijk om de set om te ruilen, zodat beide apparaten automatische updates blijven ontvangen en optimaal blijven functioneren?

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord door Ls5

Door de klantenservice is geadviseerd om hem om te ruilen bij een KPN winkel. Dit is inmiddels gebeurt. Deze update gewoon mee. 

Waarschijnlijk toch echt per abuis een zakelijke versie verkregen.

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Ls5. Welkom op de KPN Community! Dat is eerlijk gezegd wel heel vreemd, dat één van je SuperWifi punten enkel CW2.C heeft als firmware. Dat klopt in ieder geval niet. 

Ik wil graag eens voor je kijken wat ik kan doen. Zou je daarvoor eens je profiel willen aanvullen met je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer, laatste 3 cijfers van je IBAN onder persoonlijke opmerkingen)? Ik verwacht niet dat de hele set omgeruild hoeft te worden, maar ik laat wel weten hoe en wat. Geef je hier even een seintje als alles ingevuld is? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 27, 2025

Door de klantenservice is geadviseerd om hem om te ruilen bij een KPN winkel. Dit is inmiddels gebeurt. Deze update gewoon mee. 

Waarschijnlijk toch echt per abuis een zakelijke versie verkregen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Goed dat je het op die manier hebt aangepakt. Bij navraag bleek dat wij je de juiste versie konden pushen als ik je gegevens had ontvangen. Maar zo is het ook opgelost :)