Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi 2 super trage verbinding, hoe op te lossen?

• April 7, 2025
  • 3 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik heb sinds kort in mijn nieuwe huis glasvezel (1Gbps) van KPN. Omdat het huis net iets te groot is voor het bereik van het standaardmodem heb ik twee Superwifi 2.0 punten aangesloten. Omdat het draadloos een drama was heb ik ze nu bedraad aangesloten zitten (via een Ethernetkabel).

Als ik het naast het Wifi-punt zit met mijn laptop zie ik de Tx-rate 1.200 Mbps, Mode 802.11ax en het Mac-address van het Superwifi punt. Echter, als ik een speedtest, fast.com etc doe kom ik niet hoger dan 50-60Mbps.

Als ik verbind (wireless) aan het modem dan krijg ik wel gewoon 600-700Mbs. Er is dus niks mis met de glas verbinding.

Uiteraard alles voorzien van de gebruikelijke updates, opnieuw geconfigureerd etc etc.

Iemand tips of tricks?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@PatrickW32, ik denk graag mee. 

Ik ben blij dat je zo uitgebreid aangeeft hoe alles is aangesloten. Ik moet het toch vragen, heb je de SuperWifi's gereset en opnieuw aangesloten? Zie hieronder. 

Zou ik ook mogen weten welke modem je van ons hebt? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 9, 2025

Hi ​@PatrickW32, ik denk graag mee. 

Ik ben blij dat je zo uitgebreid aangeeft hoe alles is aangesloten. Ik moet het toch vragen, heb je de SuperWifi's gereset en opnieuw aangesloten? Zie hieronder. 

Zou ik ook mogen weten welke modem je van ons hebt? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 13, 2025

Ik heb een Experiabox 12b. Net een nieuwe ontvangen maar ook hiermee is het probleem niet opgelost. Als ik de Superwifi punten onbedraad

doe gaat de snelheid naar 100-110Mbps maar that’s it. Ook aan dit modem haal ik Wireless een snelheid van 700-800Mbps.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 16, 2025

En heb je de Superwifi's ook gekoppeld zoals hier aangegeven? Als je ze met een kabel aansluit werkt het wel snel? Mag ik weten op welke afstand de Superwifi van de modem staat?

Â