Skip to main content

Hey,

mijn superwifi 2 is niet meegegaan in de maart update.

Als ik hem reset tot hij knippert en wacht tot hij paars is en dan aan de router hang gaat hij wel groen branden. Op het modem blijkt echter  het bericht verschijnen. Hoe los ik dit op?

Hey ​@Hans1903. Het lijkt er inderdaad op dat er iets niet goed gaat met de SuperWifi versterker. Geeft ie ook de rode status als ie bekabeld is verbonden aan de Experia Box? En welke firmwareversie staat er nu op deze versterker als je kijkt onder Apparaat info? Ik ben ook benieuwd naar de firmwareversie van de SuperWifi versterkers die wel goed functioneren. 

Je heb 'm al een goede factory reset gegeven lees ik, maar ik heb nog een specifieke instructie voor je om 'm (hopelijk) de nieuwste software op te laten halen: 

1. SuperWifi punt resetten en daarna bekabelen
  2. Na 30 minuten één minuut uitzetten en daarna weer aanzetten
  3. Vervolgens nog een uur bekabeld aangesloten houden. Dan zou hij moeten gaan updaten

Laat maar weten of dit iets geholpen heeft en anders verneem ik graag de antwoorden op de vragen :) 

Dag Arjan,

• Hij geeft ook als hij bekabeld is rood op de topologie bij het modem
  • de LED op de superwifi brand groen zowel aan de kabel als los
  • de firmware versie is SW2.C.24.07.04, en is hetzelfde als op de superwifi die het wel doet, de maart update is bij die andere wel goed gegaan
  • laatste keer verbonden geeft hij 2025-04-14 22:02:50 op (?, lijkt me raar)
  • bij de reset groene LED, knipperende groene LED, paarse LED en 3 uur aan de Experia

Alle suggesties welkom. Helpt langsgaan bij de XL winkel om het te laten nakijken?

vast bedankt voor de suggesties

Hans

Kun je hem eens gewoon bekabeld aangesloten laten en dan resetten? Knopje achterop wel zowat 20 seconden vast houden met paperclip. 

Helpt langsgaan bij de XL winkel om het te laten nakijken?

Daar verkopen ze je met liefde een nieuwe SuperWiFi. Maar ik denk niet dat ze je helpen met een update probleem. 

De versie nummers van beide Superwifi's zijn gelijk, dus een update van de firmware is dan niet nodig. Dus zou ik concluderen dat het probleem ergens anders ligt.

En hij is nog geen jaar oud, dus dat zou dan garantie moeten worden.

Dat een update nu niet geïnstalleerd word wil nog niet zeggen dat die kapot is. Dus van garantie zal geen sprake zijn. Bovendien krijg je dan SuperWiFi's waar ook gewoon weer oude firmware op staat die geupdate moet worden. Wat dan waarschijnlijk net zo goed niet lukt.

Langsgaan bij een KPN winkel zal niet veel uithalen denk ik. Daar zijn ze toch meer gericht op het verkopen van diensten en producten in plaats van service te bieden bij problemen. 

De ‘defecte’ SuperWifi versterker heeft dus dezelfde firmware als de goed opererende begrijp ik, dus dan ligt het niet aan de firmware. Wel vreemd dat ie een groene LED weergeeft, maar in de topologie een rode status krijgt. Kun je nog eens een screenshot laten zien hoe de SuperWifi's zijn opgenomen in de topologie? 

Kun je voor de zekerheid eens een schone installatie doen van de SuperWifi versterkers en de Experia Box. Hierbij krijgt ook je modem een harde reset en dat wil wel eens helpen met het synchroniseren van de SuperWifi versterkers. Lees hieronder hoe je zo'n schone installatie doet. Ondertussen doe ik ook even navraag wat hier mogelijk kan spelen en of er een oplossing voor is. 

Dag Arjan,

Had je laatste bericht gemist omdat ik geen melding had gekregen van de site.

Hierboven de topologie. Morgen zal ik een schone installatie doen en daarvan de resultaten plaatsen.

Reageer