Skip to main content

Ik ben nu al een tijdje klant van KPN en heb dus ook al een paar maanden de SuperWifi 2 wifiversterkers. Deze werken opzich wel prima. Ik heb twee van deze versterkers, een in mijn woonkamer en een andere in mijn kantoor. De versterker in mijn kantoor is door een ethernetkabel verbonden met mijn PC daar. Nu heb dus een klein probleem dat, wanneer ik mijn PC opstart vanuit de slaapstand of helemaal opnieuw opstart, hdt altijd ongeveer 30 seconden duurt voordat mijn PC verbinding heeft met het internet. Mijn wifi apparaten hebben dit probleem niet, en ik had dit probleem ook niet met mijn vorige wifiversterkers van Ziggo.

Alhoewel dit probleem redelijk minuscuul is, vroeg ik mij af of iemand hier ook mee ervaring heeft gehad en of het hen is gelukt dit probleem op te lossen.

Hallo @AlexanderW schakel de slaapstand eens uit en zet je pc gewoon uit als je klaar bent en start de pc weer op als je deze nodig hebt, gaat het dan wèl goed?

 


Hallo @JanD ook als ik mijn PC helemaal uitschakel en weer opstart krijg ik hetzelfde probleem.


Als de PC uit slaapstand komt dan komt er signaal op de ethernet aansluiting van de superwifi,s. Bij elk zo,n moment gaat er een detectie proces lopen om te bepalen of er een pc of ander apparaat op deze aansluiting zit of het modem van KPN. Dit heeft de superwifi nodig om te bepalen in welke richting het internetverkeer moet gaan en omdat het apparaat dynamisch met netwerk wijzigingen moet kunnen omgaan. Dit proces kost enige tijd.

Om dit te beperken zou er tussen de superwifi en de pc een ethernet switch gezet moeten worden zodat de ethernet switch het signaal hoog houdt richting superwifi op ethernet.