Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 werken na paar dagen niet meer goed

• July 28, 2025
  • 8 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik heb een 3-tal SuperWifi2 punten van KPN geïnstalleerd en geconfigureerd cf de procedure zoals deze door jullie wordt opgegeven. Na een ochtend dit te hebben doorgevoerd en de wifi versterkers op de plekken te hebben geplaatst waar deze dienen te staan, werken ze de 1e 2 à 3 dagen redelijk goed. Vind dat de Wifi snelheid niet echt geweldig is, maar ik zie wel dat er devices worden gekoppeld.

Daarna komt het probleem dat er géén devices meer koppelen aan deze wifi versterkers, wat de complete inzet hiervan nutteloos maakt. Heb alle versterkers al een keer opnieuw opgestart, maar alles zonder resultaat. 

Dacht dat het idee van deze versterkers was dat ongeacht waar je je binnenhuis bevindt, deze je wifi signaal oppakt en zorgt dat je goeie wifi in huis hebt. Nu wordt dit allemaa geregeld door de wifi van het KPN modem en dat is nu net niet de intenssie hiervan.

Wat kan eraan gedaan worden om dit eindelijk eens werkend te krijgen. Een complete reset van het modem is in de afgelopen 4 weken al 2x doorgevoerd, dus dat is geen oplossing. Begin sterk te twijfelen aan de kwaliteit en inzet van deze versterkers en zie het als een miskoop.

Gaarne een reactie en oplossing

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 28, 2025

Beste ​@Erik_K welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en welke versie van de firmware zit er op ge:installeerd?

Welke firmware hebben de SW#2-punten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2025

Ik heb een KPN Box 12 met FW v12.c.25.06.06 

FWvan de Super wifi: SW2.C.25.05.06

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 28, 2025

Beste ​@Erik_K begrijp ik goed dat de wifi op de router en de SW#2 op zich goed werkt, maar je je verbaasr over de keuze van de apparaten  om wel of niet met een de router of SW#2 te verbinden.

Die ervaring heb ik ook, maar maak me er niet (meer) druk om, zolang de betreffende apparaten gewoon een goede verbinding hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2025

Dat is een optie, maar niet wenselijk.

Heb voorheen de 'oude' versterkers (wit) gehad en die werkten altijd goed, totdat ik de Box12 kreeg. Is bekend dat deze versterkers niet goed met de Box12 werken.

Heb deze versterkers nodig, want op 1e etage (groot verbruikers!) en zolders als in de tuin heb ik minder wifi bereik.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 28, 2025

Beste ​@Erik_K zijn de wifipunten wel rechtstreeks bekabeld op de router aangesloten???

Of 1 bekabeld op de router en de rest onderling bekabeld aangesloten???

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2025

Ze staan los bekabeld.

Dit was voorheen ook zo het geval en moet werken. De wifi moet door de versterkers opgepakt worden.

Dus nee, geen kabel op de punten 

• July 28, 2025

En de KPN Box 12? Staat in de meterkast? Dan is het toch echt wel aan te raden om de SuperWiFi op de eerste verdieping bekabeld aan te sluiten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 28, 2025

Nee, die staat gewoon in de woonkamer