Skip to main content

Situatie:

  • Experia V10 modem in de meterkast
  • Experia Wifi versterker in woonkamer begane grond
  • Experia Wifi versterker in studeerkamer 1e verdieping
  • Matig internet op zolder

Vraag:

  • Kunnen we voor beter internet op zolderĀ de 2 Experia Wifi versterkersĀ uitbreiden met 1x SuperWifi die alleen op een stopcontact aangesloten is? We hebben daar namelijk geen internet kabel.
  • Maakt het dan nog uit of we SuperWifi of de Superwifi2 nemen?
    Ā 
  • Of kunnen we beterĀ de Experia Wifi 2 versterkers vervangen door 3 Superwifi punten? Dus elke verdieping 1 Superwifi?

De grote vraag @Willumpie76Ā is wat jij matig internet noemtšŸ˜‰.


De grote vraagĀ @Willumpie76Ā is wat jij matig internet noemtšŸ˜‰.

Internet paginaā€™s die 10-20 seconden nodig hebben om te laden bijvoorbeeld. Of Netflix filmsĀ die steeds onderbroken worden om te laden.Ā 

De vraag is of 1 Super WifiĀ op zolder gaat werkenĀ als uitbreiding op 2 Experia Wifiā€™s.
Of dat we beterĀ de 2 Experia WifiĀ versterkers kunnen vervangen door 3 Superwifi punten? Dus elke verdieping 1 Superwifi?

@Joep1965Ā als je daar een antwoord op hebt hoor ik het graag.

Ā 


Zonder kabel naar zolder wordt het sowieso onmogelijk om de situatie te verbeteren.Ā  Het enige wat je kan doen als je geen kabel kan trekken is de experia wifi van de studeerkamer verplaatsen naar de 1ste overloop. Want stel je zou op de studeerkamer een superwifi plaatsen dan zal die op zolder staat em vrijwel zeker ook niet zien. Net zomin dat je pc nu niet voldoende signaal ontvangt.


Ik heb begrepen dat als je 2Ā Superwifiā€™s hebt, de eerste bekabeldĀ en de 2e (of 3e) zonder kabel geplaatst kan worden (wel bij een stopcontact) om het signaal door te geven/ te versterken van de eerste bekabelde.

Vraag:
Kan ik ookĀ 1 Superwifi zonder kabel op mijn huidige situatie met 2x Experia Wifi aansluiten? Bijvoorbeeld op de overloop bij een stopcontact. Of heb je voor die constructie altijd minimaal 2 Superwifiā€™s nodig?Ā (DeĀ studeerkamer is de enige plekĀ waar een kabelaansluiting zit)


ƉƩn superwifi op zolder plaatsen gaat niet werken. En stel dat je twee SuperWiFi's koopt en Ć©Ć©n daarvan in de studeerkamer zet dat gaat die je op zolder zet het nog steeds niet doen. Het superwifi heeft het signaal nodig van de superwifi op de studeerkamer en dat signaal is blijkbaar niet sterk genoeg want anders zou je laptop het ook wel doen.


Beste @Joep1965Ā 

Ik waardeer je moeite om te reageren. Alleen Ā zou ik vooral graag antwoord op mijn vraag hebben:

Vraag:
Kan ik ookĀ 1 Superwifi zonder kabel op mijn huidige situatie met 2x Experia Wifi aansluiten? Bijvoorbeeld op de overloop bij een stopcontact. Of heb je voor die constructie altijd minimaal 2 Superwifiā€™s nodig?Ā (DeĀ studeerkamer is de enige plekĀ waar een kabelaansluiting zit)

Ā 

Dat jij er van overtuigd bent dat een superwifi zonder kabel op zolder niet gaat werken is me inmiddels duidelijk.Ā Dat ik die Superwifi op zolder ga hangen staat helemaal niet vast. Sterker nog ik geef zelfs aan dat ik hem evt ook op de overloop kan hangenšŸ˜‰


Er moet altijd 1 superwifi bekabeld zijn dus 1 superwifi op zolder plaatsen met alleen de stekker in het stopcontact werkt niet.


Loopt er toevallig een buis van de cv van de studeerkamer naar zolder? Vaak zit daar wat ruimte om een kabel langs te doen.


OPGELOST:

Nieuwe situatie:

  • Modem: KPN Box V12 in de meterkast op de begane grond
  • SuperWiFi 2.0 bekabeld op de studeerkamer op deĀ eerste verdieping
  • SuperWiFi 2.0Ā onbekabeld op zolder bij een stopcontact.

Resultaat:
Werk als een tierelier. Overal gemiddeld 175Mb/s Down en gemiddeld 225Mb/s UP, zelfs op zolder en in de verste uithoeken vanaf de SuperWifiā€™s! (hebben abonnement van 200Mb/s)Ā 

Experia Wifi in woonkamer is niet eens meer nodig omdat de V12 zelf nu ook als Wifi punt werkt. In de vorige setting namen de Experia Wifi punten het over van de Modem in de meterkast.

Ā 

ƉƩn superwifi op zolder plaatsen gaat niet werken. En stel dat je twee SuperWiFi's koopt en Ć©Ć©n daarvan in de studeerkamer zet dat gaat die je op zolder zet het nog steeds niet doen. Het superwifi heeft het signaal nodig van de superwifi op de studeerkamer en dat signaal is blijkbaar niet sterk genoeg want anders zou je laptop het ook wel doen.

@Joep1965Ā Toch wel dusšŸ˜‰