Skip to main content

Ik heb superwifi bedraad aangesloten, de meeste apparaten die ik gebruik hebben daarna problemen met de verbinding. Het lukt veelal na enige tijd of meerdere keren proberen. De verbinding is dan goed, maar bij opnieuw verbinden herhaalt het probleem zich. Koppel ik het apparaat af dan is het probleem weg, maar heb ik niet overal een sterk signaal. Als ik op mijn computer naar de wifi instellingen ga ben ik weliswaar verbonden met mijn modem maar moet ik soms de verbinding verbreken en opnieuw tot stand brengen om daadwerkelijk te kunnen internetten

Er ontbreekt best wat voor informatie, zoals welk modem het betreft. Maar het lijkt mij dat roaming hier roet in het eten gooit omdat bij afkoppelen van superwifi het probleem zich niet voordoet. De gekoppelde devices lijken niet te weten of ze verbinding moeten maken met superwifi of de modem. Staat het modem soms vrij dicht bij de modem? De mesh log kan worden bekeken, daar is de AP roaming per device (Mac adres) goed te volgen. Is daar te zien dat een device met het probleem in korte tijd van AP wisselt? Indien ja, dan is verplaatsen van superwifi naar een betere plek een optie.


Ik heb een experiabox 10A, de superwifi lijkt inderdaad te dicht op het modem te staan, ca 7 m. Verderweg plaatsen lukt niet en bij onbedraad aansluiten is de superwifi na 1 à 2 nachten de verbinding kwijt en moet ik hem aan en uit zetten om weer verbinding te maken. Bedraad aansluiten leek de enige oplossing maar werkt dus ook niet.


Hoi @Gertjan van R, welkom op ons forum! 
Ik zie dat Roy al wel wat goeie vragen stelt.


Heb je ook al een andere kabel geprobeerd? Gebruik je verder nog netwerkapparatuur?
We hebben hier ook een kennisbankartikel over!

 


Dag Thomas,

Ik heb ook nog een router van apple staan dit is een airport time capsule.

Uit je antwoord lijkt het dat je mijn reactie op het bericht van Roy niet gelezen hebt.

Als de kabel niet goed is zou het toch niet werken en het probleem bij onbedraad aansluiten is er ook nog. Ik heb gezien dat dit probleem bij meerdere mensen speelt en als antwoord wordt alleen het resetten van de super wifi aanbevolen. Ik heb dit allang geprobeerd, maar waardoor dit komt wordt niet duidelijk. Kortom ik ben vastgelopen.


Als de hele verbinding wegvalt is het eigenlijk altijd het handigst om tijdens te storing even te bellen met 0800-0402, mijn collega's daar kunnen 24x7 even meekijken maar als de lijn goed is moet iets in de aansluiting of op je netwerk de storing veroorzaken.
Zou je het eens een avond zonder je airport kunnen proberen? 

Voor het gebruik van een router achter je modem hebben we ook een handig topic!