Skip to main content

Ook bij mij blijven de 2 SuperWifi punten groen knipperen als ze op een afstand van 5 meter of meer van de router staan. Ik heb het Kennisbank artikel helemaal doorlopen maar helaas geen succes.

Moet wel aangeven dat ik deze draadloos wilde gebruiken.

Zijn er nog tips?

Hallo @CasN ,

Iets dichterbij het modem zetten. 


Hoi @Noordzee 

Ja dat helpt uiteraard, bedraad aansluiten helpt ook.

Wat is he bereik van deze SuperWifi apparatuur, zijn daar kengetallen van?

Bij verder zoeken op het forum blijkt dat het alleen goed werkt als je de WiFi op het modem uit zet (iets wat niet in de installatie handleiding staat, daar staat expliciet dat deze draadloos gebruikt kunnen worden).

Ik vraag me af of ik niet beter mijn Devolo Magic 2 Wifi punten kan blijven gebruiken? Deze weken prima ook tot achter in de tuin.

 


Ok @CasN ,

Als je meerdere mogelijkheden hebt, dan uiteraard kiezen voor de oplossing die het beste voor jou werkt. 
 

Het bereik van SuperWifi is afhankelijk van de situatie bij jou thuis. Dat is bij iedereen anders.


Had ik idem.

 

Wifi 2 resetten echt gereset is.

Dan aan modem minimaal 15 min met utp en power on wifi2.

Neem je extra tijd dan gaat het goed in de stappen. Anders blijft verbinding zoeken met onvolledige config in de superwifi.

 

Dan met thuis app installeren. Laat maar minimaal 30 min ongemoeid.

Toen werkte het hier wel ver draadloos vd modem af. 

De gegevens ssid staan er of corrupt of niet in als je te snel wil gaan bij installatie.

 

Afkoppelen en elders neerzetten aan zetten opstarten duurde ook wel klein kwartier. Nu draait goed eindelijk.

 

 


 


Bedankt @Eded , ik heb besloten om bij mijn bestaande oplossing (Devolo) te blijven. Verder ben ik tevreden met de KPN oplossing zowel qua internet als televisie. 

De SuperWifi2 punten kunnen overgenomen worden voor een leuke prijs😎