Skip to main content
Antwoord

Superwifi blijft (opeens) rood na loskoppelen

• April 15, 2025
  • 3 reacties
  • 139 keer bekeken

Hopelijk kan iemand mij helpen met een SuperWifi die het opeens niet meer doet.

Situatie

• Ik heb een KPN 12 Box
  • Met één zwarte SuperWifi.
  • Alles deed het zo’n 4 maanden goed en nu opeens wil de SuperWifi niet meer verbinden (lees: rood lampje blijft branden).
  • Om dit op te lossen heb ik alles gereset en opnieuw aangesloten: ik had verwacht dat door alles naar fabrieksinstellingen terug te zetten het verholpen zou worden, maar dat werkt dus niet.

Ik heb het volgende al gedaan:

• SuperWifi gereset (met paperclip)

• Modem gereset (met paperclip)

• Stroom van het glasvezelbakje eraf gehad

• Daarna de SuperWifi weer verbonden met de LAN-kabel, zodat hij groen ging branden

• Nadat hij groen brandde, hem weer losgekoppeld en dan krijg ik het rode lampje (SuperWifi staat 10 cm van het modem)

• En dit in alle mogelijke volgordes

Ik heb ook contact gehad met een KPN-servicemedewerker aan de telefoon – en hij wist het ook niet verder en gaf aan dat het misschien via de Community kon worden verholpen.

Wat kan ik nog meer proberen?
Heeft iemand een idee? :)

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@mies_amsterdam, welkom op onze community! 
In gebruik kun je het superwifipunt beter iets verder weg zetten van je box12 omdat ze allebei hetzelfde wifi uitzenden.
Dat gezegd hebbende klinkt het alsof je superwifi punt de nieuwe update niet helemaal goed geinstalleerd heeft. Om dat te doen moet hij een half uur met de kabel aangesloten zijn.
Het kan zijn dat je alles nog een keer moet herstarten of zelfs resetten als dit het niet oplost.

Dit moet goed op te lossen zijn!
Als je er hiermee niet uit komt, wil je ons dan eens bellen? Dat kan op 0800-0402 of met een terugbelafspraak

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 15, 2025

Beste ​@mies_amsterdam , mijn ervaring na het loskoppelen was ook een rood lampje, maar dan het Wifi punt uitzetten en weer aanzetten leverde een groen lampje en goede verbinding op.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 15, 2025

Hi ​@JanD, dat was een mooie oplossing geweest, maar net geprobeerd en werkt helaas ook niet. Wél bedankt voor je reactie!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 17, 2025

Hoi ​@mies_amsterdam, welkom op onze community! 
In gebruik kun je het superwifipunt beter iets verder weg zetten van je box12 omdat ze allebei hetzelfde wifi uitzenden.
Dat gezegd hebbende klinkt het alsof je superwifi punt de nieuwe update niet helemaal goed geinstalleerd heeft. Om dat te doen moet hij een half uur met de kabel aangesloten zijn.
Het kan zijn dat je alles nog een keer moet herstarten of zelfs resetten als dit het niet oplost.

Dit moet goed op te lossen zijn!
Als je er hiermee niet uit komt, wil je ons dan eens bellen? Dat kan op 0800-0402 of met een terugbelafspraak