Skip to main content
Antwoord

SuperWiFi blijft oranje branden

• October 30, 2024
  • 3 reacties
  • 253 keer bekeken

Goedendag, 

Ik heb een wifi punt versterker boven, fabriek reset  gedaan omdat er een oranje lampje blijft branden. En weer op het modem aangesloten het leek in orde. beneden bleef het lampje groen. Maar 1 verdieping hoger en in een kamer boven de meterkast werd het weer oranje.   We hebben een paar jaar wel een groen lampje gehad op het zelfde punt. 

Hoe kan dat nou we hebben een modem V10a Experia box. 

groet Frank

Beste antwoord door Denise van KPN

Ik zie dat mede-community lid JanD al uitleg heeft gegeven wat een oranje lampje op de SuperWifi 1 (de ronde witte) betekent. Dit is inderdaad een minder ideale verbinding met een ander wifi punt. Dat betekent alleen niet dat het helemaal niet werkt. Maar goed, je zou eens kunnen kijken of je de SuperWifi op een andere plek kunt plaatsen, @Frank Samsung frame. Je kunt hierbij ook gebruik maken van de Wifi Manager. Deze tool kan je helpen de beste plek voor jouw SuperWifi te vinden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 30, 2024

Hallo @Frank Samsung frame welk wifipunt heb je, de witte ronde of de zwarte ronde?

Hoe is deze aangesloten op de modem, bekabeld of draadloos?

Waarschijnlijk draadloos.

Het oranje lampje betekent dat er minder signaal op het wifipunt binnenkomt en dan schakelt deze terug naar een lagere snelheid.

Het is altijd verstandig te proberen binnen een straal van 5 meter te blijven vanaf de modem/router voor een optimale draadloze ontvangst.

Zie ook de link hieronder voor aanvullene info:

https://community.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

Succes.

Beste JanD, 

Ik heb de witte ronde versterkers, 1 in de meterkast en 1 ongeveer daar recht boven  op de 1e verdieping.  Is natuurlijk wel beton wat er tussen zit.  En het is wel met een kabel verbonden voor de telefoon dienst van het bedrijf.  En ben  Maar wel draadloos voor de wifi, beneden  met het modem verbonden. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 31, 2024

Ik zie dat mede-community lid JanD al uitleg heeft gegeven wat een oranje lampje op de SuperWifi 1 (de ronde witte) betekent. Dit is inderdaad een minder ideale verbinding met een ander wifi punt. Dat betekent alleen niet dat het helemaal niet werkt. Maar goed, je zou eens kunnen kijken of je de SuperWifi op een andere plek kunt plaatsen, @Frank Samsung frame. Je kunt hierbij ook gebruik maken van de Wifi Manager. Deze tool kan je helpen de beste plek voor jouw SuperWifi te vinden.