Skip to main content

Toen de Superwifi 2 werkte, was het fantastisch. Helaas is er een storing geweest en sindsdien doen ze het niet meer…

Wat heb ik gedaan: 

  • Modem gereset (paars lampje)
  • Aangesloten, met de gele kabel, en de KPN Thuis app gebruikt, incl QR-code
  • Lampje brand continu groen, maar app zegt ‘geen superwifi punt gevonden’, ook via IP-adres niet te benaderen
  • Na loskoppelen van het modem (V12), geen reactie meer van de superwifi…
  • Ook bij handmatig proberen met de handleiding uit de kennisbank, geen sjoege. 

Wat doe ik fout? 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Hallo @ErikvR1978 

 

Wat heb je handmatig geprobeerd en met welke handleiding?

Heb je ook een schone installatie van de SuperWiFi punten gedaan?
Zie dit kennisbank artikel:

 


Ja, ik heb inderdaad die handleiding uit de kennisbank gebruikt. Ook met reset, dus de lampjes knipperen paars. En dat doen ze dus nog steeds nadat ik ze van het modem loskoppel.


Hoe lang laat je ze dan aangesloten?

Je moet de SW's zonder kabel resetten, lampje wordt dan paars en dan pas aansluiten, daarna zou eerst groen moeten gaan knipperen en na een tijdje groen moeten gaan branden, laat ze minimaal 30 minuten aangesloten op het modem voor ze weer los te koppelen.


Dat is hoe ik het gedaan heb. En volgens mij wel dertig minuten geprobeerd. Ik zal het binnenkort eens nog wat langer proberen!

 


@GeSp heeft het goede advies. Maar ik had hetzelfde. Zet superwifi helemaal uit en haal de spanning eraf. Koppel ook los van de modem.

Daarna de spanning 5 minuten van de modem halen door de stekker uit contact te halen. Daarna de modem starten en dit ruim de tijd geven, 10 minuten. Dan superwifi aanzetten en resetten zoals @GeSp aangeeft. Bij paars lampje met kabel 30 minuten aan de modem hangen. Daarna loskoppelen als lampje zeker 30 minuten groen is geweest.

Modem spanningloos maken helpt serieus vaak bij dit soort problemen omdat de modem toch niet helemaal lekker meer draait. Het overzetten van de gegevens naar superwifi loopt dan niet lekker.

 


Ben benieuwd of je er zo uitkomt @ErikvR1978, met de combinatie van adviezen van @GeSp & @Roy74 


Dank voor het meedenken allemaal, vandaag eens kijken of het zo werkt inderdaad, ik laat het weten!

 


Ik heb de oplossing van @Roy74 geprobeerd (ik heb hetzelfde probleem als @ErikvR1978), maar als ik de SW loskoppel (na minstens een half uur bedraad aan de modem), wordt het lampje weer vrolijk paars als ik de SW op zijn plek zet…..


Dat had ik ook maar dan is er reset van superwifi niet goed gegaan. Let op het rood knipperen van superwifi zoals hieronder beschreven. Voer nauwkeurig de stappen uit onder schone installatie superwifi:
 


behalve puntje 5. Je hoeft de modem niet te resetten. In plaats daarvan de modem 5 minuten spanningsloos maken en daarna ruim de kans geven te starten. Dan superwifi pas aan de modem koppelen en de stappen vervolgen. Bij puntje 6 dus.