Skip to main content

Ik heb sinds deze week een nieuwe Experia box 12 met 2 superwifi punten 

 

Situatie:

Beganegrond: Experia 12 + wifi ‘aan’  - aangesloten op glasvezel

1e verdieping: Superwifi - onbedraad

2e verdieping: Superwifi - onbedraad

 

Beide superwifi's zijn ‘groen’ en werken goed overdag samen. Nu al een paar keer meegemaakt dat ‘s ochtends de superwifi op de 2e verdieping op 'rood’ staat. Simpelweg stekker in/uit wordt ie weer groen en werkt weer de hele dag (op dezelfde plek en ook vrij dicht bij superwifi 1 op 1e verdieping). De volgende ochtend inees weer ‘rood’..

Wat kan het euvel zijn? 

 

Gedurende de dag is de wifi goed stabiel en snel, maar ook al meerdere keren meegemaakt dat de verbinding korte tijd slecht is en ik uit teams wordt gegooid. 

 

Is hier een verklaring voor? 

 

Tenslotte: 

 

Als ik het goed begrijp is de Experia 12 onderdeel van het super wifi netwerk, of is het beter/stabieler om beneden te beginnen met een bedrade Superwifi  (en experia wifi ‘uit’)  en verder het netwerk uit te breiden met 2 superwifi's op de verdiepingen? We wonen in een oud huis met houten vloeren, dus geen grote obstakels zou je zeggen.

 

Hoor graag

 

Hallo @Bart_O, welkom op het KPN forum!

Een rood lampje op een SuperWifi punt betekent dat er geen verbinding met de ‘master’ is. In jouw geval is dat de Box 12.

Heb je al eens geprobeerd om de SuperWifi punten helemaal opnieuw te installeren? Dus alsof je ze net nieuw uit de doos hebt. In dit topic lees je hoe je jouw SuperWifi kunt installeren: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

 

Gedurende de dag is de wifi goed stabiel en snel, maar ook al meerdere keren meegemaakt dat de verbinding korte tijd slecht is en ik uit teams wordt gegooid. 

Is hier een verklaring voor? 

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Welke software versie heeft jouw Box 12? De nieuwste software versie is SGEJ10000516.

Heb je nog een oudere versie? Je kunt de nieuwste software versie zelf binnen halen door je Box 12 een reset te geven.

Alles over de mesh update van de KPN Box 12 lees je in dit topic: KPN Box 12 Update: Mesh aSGEJ10000448 & SGEJ100000516].

 

Als ik het goed begrijp is de Experia 12 onderdeel van het super wifi netwerk, of is het beter/stabieler om beneden te beginnen met een bedrade Superwifi  (en experia wifi ‘uit’)  en verder het netwerk uit te breiden met 2 superwifi's op de verdiepingen? We wonen in een oud huis met houten vloeren, dus geen grote obstakels zou je zeggen.

Sinds de mesh update van de KPN Box 12 is het niet meer nodig om het eerste SuperWifi punt bekabeld aan te sluiten. Omdat de KPN Box 12 nu onderdeel is van het mesh netwerk. Een soort SuperWifi punt dus.

Het is wel belangrijk om de SuperWifi punten op de juiste plekken te plaatsen. Voor het beste resultaat gebruik je de KPN Thuis app.


Beste,


Dank voor de tips.

 

Heb superwifi opnieuw geinstalleerd en lampje blijft nu groen. Software is up to date: SGEJ10000516.

 

wifi blijft echter instabiel en vandaag meerdere keren problemen gehad met teams (haperend en soms eruit gegooid). Bij mij oude router speelde dit euvel niet. Wat kan ik nog proberen?

 

mvg

Bart