Skip to main content

Ik heb een tweede superwifi punt aangeschaft om in de garage te hangen, zodat ik wat verder in de tuin goede wifi heb. Nu heb ik daar een oranje lampje, terwijl ik op de speedtest wel 40mb heb. Dat zou toch voldoende moeten zijn? Afstand is ook maar 6 meter of zo naar meterkast. 

Hallo @Andre11 ,

Probeer het eens een meter dichterbij. Dus het SuperWifi-punt iets verplaatsen. 


Hallo @Andre11 ,

Probeer het eens een meter dichterbij. Dus het SuperWifi-punt iets verplaatsen. 

Dat is net het lastige, dan staat hij niet in de garage maar moet ik hem gewoon in huis zetten. Zou toch zeggen als er een signaal van 40mb is dat het zou moeten werken. Anders zijn het in mijn ogen beetje zinloze apparaten 


Tsjaa, er zit natuurlijk een muur tussen. Dan toch maar in huis op vijf meter afstand.


Tsjaa, er zit natuurlijk een muur tussen. Dan toch naar in huis op vijf meter afstand.

Dat begrijp ik, maar in die ruimte heb ik wel 40 mb op mijn speedtest dus denk dan dat dat signaal daar voldoende moet zijn. Maar helaas 


Een oranje lampje wil zeggen dat het SuperWiFi punt met 2.4GHz i.p.v. 5GHz verbind met een ander punt of het modem, dat is op zich geen probleem.

Als je die 40Mbit/s genoeg vind kan je hem net zo goed in de garage laten hangen.

 

Als het toch zo dichtbij is, kan je geen netwerkkabel naar die garage trekken, misschien door de kruipruimte (als de garage die tenminste ook heeft).

Dan heb je de meest optimale verbinding en hoogste WiFi snelheid.


Een oranje lampje wil zeggen dat het SuperWiFi punt met 2.4GHz i.p.v. 5GHz verbind met een ander punt of het modem, dat is op zich geen probleem.

Als je die 40Mbit/s genoeg vind kan je hem net zo goed in de garage laten hangen.

 

Als het toch zo dichtbij is, kan je geen netwerkkabel naar die garage trekken, misschien door de kruipruimte (als de garage die tenminste ook heeft).

Dan heb je de meest optimale verbinding en hoogste WiFi snelheid.

Die 40mb is standaard in de garage zonder wifi punt. Wilde hem daar neer hangen zodat ik in de tuin ook wat beter wifi heb. Kabel kan niet daar.


Maakt het in de tuin dan nog uit of je dat SW punt in de garage wel of niet aan hebt staan?

Het lijkt mij dat je met dat extra garage punt wel een sterker signaal in de tuin moet hebben, sneller dan die 40Mbit/s zal het echter niet worden.


Maakt het in de tuin dan nog uit of je dat SW punt in de garage wel of niet aan hebt staan?

Het lijkt mij dat je met dat extra garage punt wel een sterker signaal in de tuin moet hebben, sneller dan die 40Mbit/s zal het echter niet worden.

Dat heb ik niet getest want dacht dat hij op oranje niet werkt? 

 


Dat heb ik niet getest want dacht dat hij op oranje niet werkt? 

 

Hij zal wel werken, maar hij verbind dan op 2.4GHz i.p.v. 5GHz met het andere WiFi punt of modem.

Gewoon even testen wat het beste resultaat in de tuin geeft.

 

Zie ook deze pagina:

Stukje daaruit:

Betekenis lampjes SuperWifi

Oranje

  • In het geval van een minder snelle wifiverbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling via 2.4Ghz: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt om te kijken of het lampje groen gaat branden. Dan is de onderlinge verbinding via 5Ghz.

Dat heb ik niet getest want dacht dat hij op oranje niet werkt? 

 

Hij zal wel werken, maar hij verbind dan op 2.4GHz i.p.v. 5GHz met het andere WiFi punt of modem.

Gewoon even testen wat het beste resultaat in de tuin geeft.

 

Zie ook deze pagina:

Stukje daaruit:

Betekenis lampjes SuperWifi

Oranje

  • In het geval van een minder snelle wifiverbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling via 2.4Ghz: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt om te kijken of het lampje groen gaat branden. Dan is de onderlinge verbinding via 5Ghz.

Zal wat verschillende tests doen. Heb nog even tijd. Toch geen weer in in de tuin te zitten. In ieder geval bedankt voor jullie reacties