Skip to main content

Hoi! Aangezien ik het in mijn huis niet voor elkaar kreeg de Super Wifi punten een stabiele verbinding te laten houden (ongeacht de plek waar ik ze plaatste was de verbinding niet goed genoeg, oranje lampje op de Super Wifi punten) heb ik ieder Super Wifi punt aangesloten op een DVS650 waarna de verbinding goed bleef (lampje bleef groen). Echter valt het me op dat de internetsnelheid nu een stuk lager is dan toen ik de Super Wifi punten nog niet op de DVS650's aangesloten had.

 

Het zit nu als volgt aangesloten:

Begane grond: Experiabox12 ==> DVS650

Eerste verdieping: DVS650 ==> Super Wifi punt 1

Eerste verdieping: DVS650 ==> Vaste PC

Tweede verdieping: DVS650 ==> Super wifi punt 2

 

Wanneer ik op de vaste PC een speedtest doe dan is deze 7Mbps down en 14Mbps up, maar wanneer ik de netwerkkabel tussen de DVS650 en de vaste PC eruit trek en de vaste PC laat verbinden met de Wifi dan geeft de speedtest ineens 18Mbps down en 23Mbps up aan.

 

Zou het kunnen dat het gebruik van de (hoeveelheid) DVS's de internetsnelheid verlaagt?

Hoe zou ik het zo kunnen maken (zonder kabels te hoeven trekken, want die mogelijkheid heb ik in m'n huis niet) dat de internetsnelheid maximaal is en de wifi verbinding op de bovenverdiepingen ook?

 

Bedankt alvast voor het meedenken.

Fijne avond!

Dag @Loykes in principe is drie het maximum Draadloze verbindingsets versturen data via het electriciteitsnetwerk wat daar helemaal niet voor geschikt is.  Als jij bijvoorbeeld de magnetron aan zet is er een dip in het electriciteitsnetwerk en stokt het transport van de data. Wat jij wil is onmogelijk zonder kabels. De enige opstelling die je nog kunt proberen is bijvoorbeeld het modem in de meterkast, één superwifi op de overloop en één op de tweede overloop.  Uitgaande van een enigszins standaard huis. Uiteraard verlies je veel snelheid als alles draadloos is.


4 stuks DVS is zeker niet aan te raden. DVS überhaupt niet, en Superwifi’s erop aansluit ook niet. Maar ik snap dat je naar iets zoekt als het niet werkt.

 

Wat voor woning gaat het om dat ze draadloos geen sterk contact maken, beton?

Lopen er geen loze leidingen (of met telefoonkabel, coax) vanuit de meterkast naar de verschillende kamers?

 


Dag @Loykes in principe is drie het maximum Draadloze verbindingsets versturen data via het electriciteitsnetwerk wat daar helemaal niet voor geschikt is.  Als jij bijvoorbeeld de magnetron aan zet is er een dip in het electriciteitsnetwerk en stokt het transport van de data. Wat jij wil is onmogelijk zonder kabels. De enige opstelling die je nog kunt proberen is bijvoorbeeld het modem in de meterkast, één superwifi op de overloop en één op de tweede overloop.  Uitgaande van een enigszins standaard huis. Uiteraard verlies je veel snelheid als alles draadloos is.

en

4 stuks DVS is zeker niet aan te raden. DVS überhaupt niet, en Superwifi’s erop aansluit ook niet. Maar ik snap dat je naar iets zoekt als het niet werkt.

 

Wat voor woning gaat het om dat ze draadloos geen sterk contact maken, beton?

Lopen er geen loze leidingen (of met telefoonkabel, coax) vanuit de meterkast naar de verschillende kamers?

 

Goedemorgen heren!

Dank jullie wel voor de snelle reacties en de duidelijke uitleg.

Dat verklaart hetgeen dat ik ervaar.

Als ik het goed begrijp komt het er dus op neer dat ik moet gaan zoeken naar loze leidingen aangezien het plaatsen van de super wifi punten op de overlopen/overloops (geen idee wat het meervoud van overloop is) niet gewenst is maar ook geen goede verbinding oplevert (i.i.g. niet op de overloop van de 2e verdieping).

 

Neem aan dat ik daar een installatiebedrijf ofzo voor moet laten komen?

Of kan dat ook (gratis) via KPN?

 

Een mooie dag allen!


Als je het echt goed wel hebben, ja.

KPN doet doet dat ook. Uiteraard niet gratis. Kosten beginnen bij 70euro incl voorrijkosten.  Dat is voor 45minuten en dat loopt per kwartier op met 17,50. 

Utp kabel kost 4euro per 5meter.

Evt muurplaatjes hebben we ook, 12euro.

Zo kun je ongeveer uitrekenen wat het kosten.

Misschien veel geld, maar reken maar dat een installatiebedrijf vele malen duurder is.

Resultaat is er dan wel naar. Op iedere verdieping vol bereik en snelheid.


Als je het echt goed wel hebben, ja.

KPN doet doet dat ook. Uiteraard niet gratis. Kosten beginnen bij 70euro incl voorrijkosten.  Dat is voor 45minuten en dat loopt per kwartier op met 17,50. 

Utp kabel kost 4euro per 5meter.

Evt muurplaatjes hebben we ook, 12euro.

Zo kun je ongeveer uitrekenen wat het kosten.

Misschien veel geld, maar reken maar dat een installatiebedrijf vele malen duurder is.

Resultaat is er dan wel naar. Op iedere verdieping vol bereik en snelheid.

Bijkomend nadeel is dat de Experiabox in de woonkamer staat ipv in de meterkast. Dus dan zou ook die verplaatst moeten worden naar de meterkast wat de wifi op de begane grond mogelijk niet te goede komt…..


Wat je zou kunnen proberen is om de SuperWiFi punten zoveel mogelijk op elke verdieping recht onder elkaar te zetten waardoor ze het dichtst bij elkaar staan voor een goede verbinding onderling dit als bedraad aansluiten op de box 12 modem niet gaat. 


Probeer de Box 12 (met firmware SGEJ1000060E) hoger te zetten waardoor de afstand tussen de box 12 en de 1e SuperWifi 1 op de 1e verdieping korter word.


Wat je zou kunnen proberen is om de SuperWiFi punten zoveel mogelijk op elke verdieping recht onder elkaar te zetten waardoor ze het dichtst bij elkaar staan voor een goede verbinding onderling dit als bedraad aansluiten op de box 12 modem niet gaat. 

en

Probeer de Box 12 (met firmware SGEJ1000060E) hoger te zetten waardoor de afstand tussen de box 12 en de 1e SuperWifi 1 op de 1e verdieping korter word.

Dank jullie wel.

In principe staan de Experiabox en beide Superwifi punten recht onder elkaar, maar toch lijkt het erop dat onze betonnenvloer (of iets anders in de opzet van ons huis (uit 1983) hier dwarsligt).

 

Ik ga kijken of het voorstel van DennisA78 financieel opweegt tegen de snelheidswinst.

Ik meen dat op dit moment er max 80 of 90Mbps te halen valt in onze buurt, maar heb al wel een brief ontvangen dat er tzt glasvezel in onze buurt aangelegd zal worden.

Weet niet als we een glaslijn hebben liggen de snelheden in ons huis ook omhoog gaan.


Goedemorgen! Nog even een vraagje voor mijn beeldvorming: De manier waarop ik alles op dit moment aangesloten heb, loopt het dataverkeer dan op de onderstaande manier?

 

Bijvoorbeeld in het geval van een laptop die via het Superwifi punt op de 2e verdieping is verbonden:

 

laptop ==> Superwifi 2e verdieping ==> DVS650 2e verdieping ==> DVS650 begane grond ==> Experiabox begane grond ==> meterkast ==> naar buiten


Hi @Loykes, ik hoop dat je intussen verder gekomen bent met de hier gedeelde informatie en tips. We raden vanuit KPN inderdaad niet aan om je SuperWifi via een Draadloze Verbindingsset aan te sluiten. Het kan wel, maar de kans op (ver)storing is groot. Je leest in onderstaand artikel meer over SuperWifi en hoe je het beste kunt aansluiten:

 


Hi @Loykes, ik hoop dat je intussen verder gekomen bent met de hier gedeelde informatie en tips. We raden vanuit KPN inderdaad niet aan om je SuperWifi via een Draadloze Verbindingsset aan te sluiten. Het kan wel, maar de kans op (ver)storing is groot. Je leest in onderstaand artikel meer over SuperWifi en hoe je het beste kunt aansluiten:

 

Beste @Alexandra , ik wacht af wat de snelheden in huis zijn wanneer KPN in onze buurt glasvezel heeft liggen. Mocht het dan nog steeds zijn zoals nu dan zou het fijn zijn als iemand van KPN een soort inventarisatie kan maken, zodat ik weet wat het ongeveer gaat kosten. De informatie die @DennisA78 aangaf is heel fijn, maar ik heb geen idee van hoeveel meter kabel etc nodig zal gaan zijn en wat dus de kosten zullen zijn. Dus een beetje als een keukenboer de keuken komt opmeten om vervolgens een inschatting voor de kosten van een nieuwe keuken te kunnen maken.

 

Verder zou ik, puur uit interesse, ook nog graag het antwoord willen weten op de onderstaande vraag:

Goedemorgen! Nog even een vraagje voor mijn beeldvorming: De manier waarop ik alles op dit moment aangesloten heb, loopt het dataverkeer dan op de onderstaande manier?

 

Bijvoorbeeld in het geval van een laptop die via het Superwifi punt op de 2e verdieping is verbonden:

 

laptop ==> Superwifi 2e verdieping ==> DVS650 2e verdieping ==> DVS650 begane grond ==> Experiabox begane grond ==> meterkast ==> naar buiten

Wellicht dat iemand die vraag kan beantwoorden.

 

Bedankt alvast allen en een mooie dag verder vandaag!