Skip to main content

Ik wil gebruik maken van KPN super WiFi. Eén super WiFi punt zou dan op de slaapkamer komen. Op die slaapkamer heb ik een tv staan. Ik heb nu een router staan en van daaruit loopt nu een internetkabel naar een KPN kastje (KPN HD tv-ontvanger) voor de tv. Als ik nu zo’n super WiFi punt op de slaapkamer heb staan kan ik dan de internet kabel, die nu uit de router komt, aansluiten op de poort in het super WiFi punt? Maw heb ik dan een bekabeling uit het WiFi punt naar het KPN kastje (KPN HD tv-ontvanger)? Anders zou ik geen tv meer hebben in de slaapkamer.

Ik wil gebruik maken van KPN super WiFi. Eén super WiFi punt zou dan op de slaapkamer komen. Op die slaapkamer heb ik een tv staan. Ik heb nu een router staan en van daaruit loopt nu een internetkabel naar een KPN kastje (KPN HD tv-ontvanger) voor de tv. Als ik nu zo’n super WiFi punt op de slaapkamer heb staan kan ik dan de internet kabel, die nu uit de router komt, aansluiten op de poort in het super WiFi punt? Maw heb ik dan een bekabeling uit het WiFi punt naar het KPN kastje (KPN HD tv-ontvanger)? Anders zou ik geen tv meer hebben in de slaapkamer.

Met de nieuwe superwifi2 moet dat kunnen.. die heeft namelijk twee ethernet aansluitingen 


De zwarte KPN WiFi-punten hebben 2 poorten achterop. De kabel die beneden vandaan komt, die kunt u aansluiten op de ene poort. Op de andere poort kunt u dan de tv ontvanger aansluiten.


Ok bedankt en hoe kom ik aan die nieuwe da? Want de wifi manager van kpn laat mij niet kiezen. Die komt met 1 oplossing: de zwarte


Ok bedankt en hoe kom ik aan die nieuwe da? Want de wifi manager van kpn laat mij niet kiezen. Die komt met 1 oplossing: de zwarte

 

De zwart is de nieuwe. Superwifi 2. Deze heeft 2 ethernetpoortjes achterop zodat je kunt doorlussen.

Welk modem gebruik je? Box12 of V10a? 

Daar blijft de wifi van aan, en dus kun je met 1 Superwifi je wifibereik uitbreiden.


Ok bedankt en hoe kom ik aan die nieuwe da? Want de wifi manager van kpn laat mij niet kiezen. Die komt met 1 oplossing: de zwarte

Deze zwarte zijn de nieuwe:wink:


Experia Box V10


Experia Box V10

Dan heb je minimaal 2 punten nodig. Bij de v10 gaat de wifi namelijk uit bij het aansluiten van superwifi 


Hoi @Jabberwalky - ik moest bij het lezen van jouw username eerst aan Alice in Wonderland denken (het monster, Jabberwocky) :grin:

Ik zie dat je hier al een boel hulp gekregen hebt, fijn. Ben je daarmee verder gekomen? Toevoeging op alle informatie die je al gekregen hebt, hier lees je meer over de nieuwe SuperWifi 2.


Hahaha @Alexandra leuk dat je op die naam reageert. Nooit bij nagedacht dat die bestond. Heb m gewoon verzonnen omdat die leuk klonk. Ja heb genoeg info gekregen om aan de slag te kunnen. Wel jammer dat KPN mij geen sneller internet kan bieden dat 100Mbps. Zou zo graag glasvezel willen of op een andere manier sneller internet. Maar helaas. Bedankt iig


@Jabberwalky Dat kan natuurlijk ook :grin: Als je Disney fan bent of hebt in de familie, zijn leuke films om te kijken! Wel die met Johnny Depp, natuurlijk.

Goed om te horen. Voor wat sneller internet betreft, dat kan ik me voorstellen. Je kunt je voor updates inschrijven op de website van KPN Netwerk. KPN Netwerk gaat over alles rondom de aanleg van glasvezel. Dan ben je als eerste op de hoogte, stel dat mogelijkheden op jouw adres veranderen :)


Goede avond.

Ik begrijp uit dit verhaal dat het eerste super wifi punt, bij een V10a, niet aan het modem aangesloten moet blijven.

Wij hebben 2 witte super wifi punten, maar ook 2 tv kastjes. Ik kom dus eigenlijk een ethernet aansluiting te kort omdat ik ook een ethernet aansluiting gebruik voor een Netgear netwerk switch.

Maar als het super wifi punt niet op een ethernet aansluiting hoeft te blijven, is mijn probleem opgelost, denk ik....