Skip to main content

Sinds ik de KPN box met 3 super wifi punten heb is mijn internet minimaal een paar keer per week ontzettend instabiel. Maar vandaag spande de kroon. Gevolg, ook problemen met Toon. Ruzie met Eneco, die naar mijn netwerk verwees… Maar die had gelijk.
De super wifi punten waren niet meer te vinden in mijn netwerk via de thuisapp. Ontkoppeld en toen deed Toon het weer. Maar nu krijg ik de hele handel niet meer aan de praat. 
Uiteindelijk de superwifi punten geprobeerd te resetten, maar ik kan wachten op rode knipperlichtjes en paarse lichten tot ik een ons weeg, die komen niet. 
Toch maar de procedure van nieuwe punten toevoegen gevolgd. Dit leek even te werken. Even was alles zichtbaar in de thuis app. Alles netjes groen. Maar tien minuten later was alles weer weg .
Ik ben nu al de hele middag bezig en TV doet het niet (bedraad op super wifi punt), en wifi punten geven af en toe een groene verbinding maar niet langer dan een paar minuten. Dan weer rood. 
Wifi op de KPN Box doet het, maar lichtje blijft knipperen. 1 super Wifi punt bedraad met KPN punt verbinden is ook niet de oplossing. 

Iemand een idee over hoe ik de super wifi punten echt kan resetten? Of een andere briljante oplossing? En wat heeft dit veroorzaakt? 
 


 

Welke firmware heeft u op de KPN Box staan? Als u naar http://192.168.2.254 gaat, wat ziet u dan? Zoiets?

 


En welke kleur SuperWiFi's heeft u?


Firmware modum: SGEJ1000060E

zwarte superwifi punten. Voor zover ik weet super wifi 2. Ik kan ze bedraad opstarten, maar als ik de bedrade verbinding (die als het goed is tijdelijk is) verwijder gaat het mis… 
 

 


En als ik bedraad opstart zegt hij ook dat ze worden ge-update… iedere keer weer……


Zojuist gelukt om ze eindelijk alle 3 gereset te krijgen. Eerste punt gekoppeld aan KPN box. Kwartier gewacht. Neergezet op het punt waar hij al heel lang zonder al te veel problemen stond.  Werd netjes groen. Tweede punt aan de box. Eerste punt staat alweer te knipperen. Ik word er inmiddels echt moedeloos van. 


Leek redelijk ver te zijn. Thuis app herkende niet alles, maar overal griende lampjes, bereik ok, Toin weer aan de praat. Toen vond de thuisapp dat ik een wachtwoord aan moest maken. Dat deed ik. Daarna vond de thuis app dat ik opnieuw in moest loggen. Ik achtwoord klopte niet. Weet 300 procent zeker fat hij wél klopte. 
Vervolgens ging super wifi punt naar blauw en daarna rood, en daarna moest ik dus de KPN box resetten. Gevolg: alle drie de Super Wifi punten (zo super zijn ze niet. Het is dat ik geen geld had voor wat anders, maar had ze graag vanaf zolder te pletter gegooid inmiddels) wéér allemaal op rood. Zal ze morgen wel wéér restten, en verbinden. Want heb niks beters te doen. 
Wat een k@t systeem is dit KPN! 
Die app heb ik van mijn telefoon gegooid en komt er dus ook echt nooit meer op. 


Inmiddels weer redelijk ver. 
Wat ik alleen niet snap: via mijn telefoon kan ik via mijn modem.kpn (Chrome en Safari) inloggen op mijn modem. 
Probeer ik dit met exact hetzelfde wachtwoord via Chrome op mijn laptop, dan zegt hij dat het wachtwoord niet klopt? 


Inmiddels weer redelijk ver. 
Wat ik alleen niet snap: via mijn telefoon kan ik via mijn modem.kpn (Chrome en Safari) inloggen op mijn modem. 
Probeer ik dit met exact hetzelfde wachtwoord via Chrome op mijn laptop, dan zegt hij dat het wachtwoord niet klopt? 

Dit is raar. Misschien dat Chrome foutieve gegevens heeft onthouden? Probeer het anders eens incognito.

Verder is er nog de kennisbank met heel veel extra info over het aansluiten van de superwifi:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134