Skip to main content

Het lampje op een van mijn superwifi punten kleurt regelmatig oranje. Als ik dan inlog via KPN thuis app, zie ik dat deze dan van 5 naar 2,4 GHz is overgegaan. Hoe kan ik dit weer eenvoudig terug zetten ? 

Op nieuw opstarten heeft niet altijd het gewenste resultaat. Afstand tussen wifi punt 1 en twee is ca 6 mtr met alleen alleen houten deur die er tussen zit.

6 Meter met een deur ertussen is gewoon teveel voor de 5ghz band.  Meer dan 4 Meter wordt dan al lastig. 


Hoi @mpk,

Het oranje lampje geeft inderdaad aan dat de verbinding tussen de Experia Box en het punt niet goed is. Je kan dit oplossen door de punten dichter bij elkaar te plaatsen of je kan kijken of je de punten bekabeld met elkaar kan verbinden. Is het gelukt met de tip hierboven om de punten dichter bij elkaar te plaatsen? 


Lijkt het nu weer goed te doen, maar blijf het vreemd vinden. Heb 2 wifi punten die beide op de zolder staan, de ene doet het goed en dan andere heeft regelmatig slechte verbinding. Dit terwijl Modem in de woonkamer staat (jaren 30 huis, dus geen gewapend beton etc) . 


Fijn dat het weer werkt! 
Het hoeft niet perse aan je huis zelf te liggen, ook andere signalen, van buitenaf kunnen invloed hebben. Als ze beide op zolder staan, dan is bekabeld aansluiten misschien een optie? 


Lijkt het nu weer goed te doen, maar blijf het vreemd vinden. Heb 2 wifi punten die beide op de zolder staan, de ene doet het goed en dan andere heeft regelmatig slechte verbinding. Dit terwijl Modem in de woonkamer staat (jaren 30 huis, dus geen gewapend beton etc) . 

 

Mag ik vragen wat de meerwaarde is van 2 Superwifi’s op zolder? Doorgaans dekt 1 Superwifi een hele etage.

Hoeveel afstand is er tussen modem en zolder? Wellicht schakelt die oranje Superwifi naar contact met modem ipv met de andere Superwifi.  Dit kun je in de thuisapp terug zien. 

Is 1 Superwifi op 1e verdieping en 1 op zolder niet handiger?

 

 

 


helemaal eens. Had ik eerst ook, 1 op tussen verdieping en 1 op zolder, dat lukte ook niet goed, toen op deze manier geprobeerd. Zal eens in de gaten houden als hij weer naar oranje sprint of hij met modem gekoppeld is ipv met andere superwifi punt.