Skip to main content
Beantwoord

SuperWiFi punt valt steeds terug naar fabrieksinstellingen

  • 28 July 2024
  • 9 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb 5 wifi punten, een aantal bekabeld en 2 niet bekabeld

last van storingen dus bedacht om ze te resetten en opnieuw te beginnen

Alle wifi punten eerst naar fabrieksinstellingen gezet dus lampjes paars

eerste punt op de router aangesloten en setup gedaan

lampje groen, werkt goed

 

via wps de 2e gekoppeld 

 

ook deze werkt, echter zodra ik deze uitzet en weer aan staat deze weer in fabrieksinstellingen 

hoe kan dat?

Het lijkt er eerder op dat niet de superwifi het probleem is maar dat ze niet van gegevens worden voorzien door het kpn modem. 

Even het modem zelf resetten en wachten tot deze weer is gestart en dan de paarse superwifi aansluiten om te zien of deze dan wel gegevens krijgt.


Geen WPS gebruiken...


Ik heb geen kpn modem


Ik heb geen kpn modem

Wat voor modem heb je?  En wat voor superwifi's zijn het? (en die zullen dan alleen onderling werken, neem ik aan? )


Ik zit in spanje en heb een fiber modem

 

ik heb 3 witte en 2 nieuwere zwarte wifi punten

 

 


Ik heb geen kpn modem

Dat maakt niet uit. Geen WPS gebruiken. 


Oké, geen wps, wat is dan de beste manier? Er is vast een link?

alvast bedankt


Oké, geen wps, wat is dan de beste manier? Er is vast een link?

alvast bedankt

Gewoon de handleiding volgen die erbij zit.

Linksboven "Stap 1" dus. De Experiabox v8/9/10 werken niet samen met de SuperWiFi's. Dat komt overeen met routers van een ander merk.

De app niet gebruiken. Dat is nutteloos. Heeft u ooit wel eens ingelogd op de webinterface? 

 


Als je weer thuis bent kun je idd, zoals @Nick83 aangeeft, het beste gewoon de handleiding volgen.  Je eigen router gaat dus niet samenwerken met de superwifi maar kan wel het signaal doorgeven zodat je SW's dit verder verspreiden. Als je eigen router ook wifi uitzendt kan dit voor interferentie zorgen, dus daar zou ik wel even op letten. Vaak is dit opgelost met een ander kanaal of simpelweg uitzetten.


Reageer