Skip to main content

In Eset krijg ik een melding, dat er sprake is van ARP cache vergiftigingsaanval op een IP adres.

Bij het natrekken van dit ip adres blijkt het te gaan om een van de super wifiversterkers. Als je dan kijkt via de Thuis-app zijn er 3 apparaten aangesloten op deze versterker. Weer doorklikkend kom ik dan een naam tegen Ampak Technology.Inc met een vermelding dat het ip.adres onbekend is.

Op deze versterker is rechtstreeks een DIW7022 aangesloten voor digitale TV met een Samsung TV hier aan gekoppeld.

Is iemand bekend met het gegeven dat deze vermelding zonder informatie naar de klant wordt geinstalleerd op een SWP? En wat dient er verder mee te gebeuren?

Vanmorgen kreeg ik wederom een melding, maar nu op een ander SWP.

Hoi @CorVer51 .  KPN apparatuur staat in verbinding met onze servers en wordt af en toe ge-update.  Dat is een veilig proces.

Ik heb in de afgelopen jaren wel vaker zogenaamde false postives van ESET voorbij zien komen.  Als jij zelf geen aanpassingen in het modem hebt gedaan (zoals DMZ aanzetten) hoef je je hier geen zorgen om te maken.  

Afgelopen weekend was op een Ipad geen toegang tot het wifi-netwerk. Gaf telkens aan “onjuist wachtwoord” Nadat ik via de laptop verbinding had gemaakt met de Ipad en van daar uit naar de Ipad ging, bleek het IP adres van de Ipad gelijk te zijn aan het IP adres waar bij de bovenstaande meldingen betrekking hadden. Vreemd dat die Ipad dan plotseling niet meer het wifiadres herkent

Dat is vreemd en lastig voor mij om nu iets over te zeggen.  De verbinding werkte daarna gewoon weer?  

Om je hopelijk gerust te stellen: Als je zelf geen instellingen in het modem hebt aangepast zoals DMZ ,  is je netwerk van buitenaf goed beschermd.  Uiteraard is het nog steeds belangrijk om op je apparaten een vorm van bescherming te hebben zoals KPN veilig of een andere anti malware software.    

Ik heb geen wijzigingen aangebracht in de instellingen. Kan het zijn dat bij het gebruik van KPN Veilig, Eset en CCCleaner dit teveel van het goede is en dat Eset daarom de meldingen geeft?

Het was wel de SWP waarop de modem van KPN tv+ is aangesloten alsmede een Samsung smart TV

het wordt afgeraden om 2 anti-virus programma met elkaar te gebruiken op een apparaat.  

KPN Veilig is all round en dan zou je dus geen andere meer nodig moeten hebben.

Wat crap cleaner betreft, die is prima.  Dat is meer een opruim programma. Hoewel die volgens mij ook een anti malware functie heeft. Deze zou ik dan niet actief NAAST ESET en KPN Veilig laten draaien. Dat zorgt alleen maar voor issues.

Of dit met dat wifi issue te maken heeft? Dat denk ik dan weer niet. Die programma's hebben doorgaans niet de mogelijkheid om verbindingen zomaar te onderbreken. 

Reageer