Skip to main content

na wifi uitval op mijn experia box v10, via website kan wifi weer aangezet ,daarna krijg ik mijn mij super wifi schotels niet meer geïnstalleerd,schotels gereset naar fabrieksinstellingen instellingen, maar naar start gaat het lampje groen knipperen en daarna op paars, gaat dus ook eerst geen software ophalen, wat wel zou moeten denk ik, graag hulp in deze

Hallo @hansyo,

Als ze een paars lampje laten zien, dan zijn ze niet geconfigureerd. Als het goed is moet je dan via de KPN Thuis app de superwifi punten opnieuw  instellen. Software installeren hoeft niet altijd, dit is meestal enkel als ze nieuw uit de doos komen of als ze een softwareronde ergens gemist hebben. 


op nieuw installeren begrijp ik?


Correct, ze zijn nu namelijk door jouw reset van eerder weer klaar om opnieuw geïnstalleerd te worden. Dit kan je doen via de KPN Thuis app. 


dat is het probleem denk ik, ze kunnen niet meer geïnstalleerd worden,geld voor beide, even groen knipperen en daarna vrij snel weer op paars


Uhm, voor mijn idee zijn ze helemaal klaar om ingesteld te worden, dat is het paarse lichtje voor.  Heb je de KPN Thuis app wel geïnstalleerd en wat gebeurd er als er je probeert ze te installeren? 


i was zo ver dat alles werkte, alle andere gele stekkers er uit getrokken, de schotel ging toen gelijk updates ophalen en werkte perfecte tweede hetzelfde,het heeft 10 minuten goed gewerkt, nu alles weer op rood


Wat bedoel je met alle gele stekkers? Je weet wel dat er altijd een superwifi punt met de V10 verbonden moet blijven?


inderdaad 1 wifi punt verbonden, alles weer opnieuw geïnstalleerd,werk dan perfect, stekkers weer terug er in, dan gaat het fout, ik denk iets in de modem, app maakt ook geen verbinding meer met het modem


Hallo @hansyo,

Er zijn wat problemen met de recent uitgerolde update die mogelijk een oorzaak zijn van de problemen. Het is momenteel in onderzoek. 


goed om te weten, er komt morgen wel een monteur langs, zal wel een ander modem worden denk ik


goed om te weten, er komt morgen wel een monteur langs, zal wel een ander modem worden denk ik

Kan, weet niet of het daarmee te maken heeft hoor. Maar het probleem kan ook ergens anders liggen. Dan is een monteur in dat geval nooit verkeerd om het e.e.a. uit te sluiten.


we gaan het zien, zelf kom ik er zo ook niet uit


Hallo iedereen. Ik ben vandaag gebeld door KPN, het is een landelijk probleem. Er wordt op dit moment gezocht naar een oplossing. Tot die tijd moeten we geduld hebben en blijven de lampjes “Paars”


klopt software probleem, ben inmiddels een aantal telefoontjes en een monteur verder, toch weten een aantal medewerkers van kpn  niets af van het probleem ,een mailtje om klanten op de hoogte te stellen zou toch het minste zijn wat kpn kan doenlijk wacht het weekend af of een en ander is opgelost, zo niet dan stap ik over naar een andere provider


Maar KPN is opzoek naar een oplossing voor dit probleem, mede ook waardoor het gebeurd. Dit neemt soms even wat tijd in beslag hoe vervelend ook. 
Ik kan je nu wel vertellen dat er tot na het weekend nog niks opgelost gaat zijn. Zo makkelijk gaat dat helaas niet. 


van avond nieuwe poging gedaan,experia box uit gezet, alle stekkers er uit gehaald, ook de draadloze adapters uit de stopcontact gehaald,experia box weer aangezet, wifi schotels gereset en  op nieuw geïnstalleerd ,deze werkte gelijk goed,stekkers een voor een terug in de experiabox,als laatste de draadloze adapters weer aangesloten, voorlopig werkt alles weer!!!!!!!!!!!


na wifi uitval op mijn experia box v10, via website kan wifi weer aangezet ,daarna krijg ik mijn mij super wifi schotels niet meer geïnstalleerd,schotels gereset naar fabrieksinstellingen instellingen, maar naar start gaat het lampje groen knipperen en daarna op paars, gaat dus ook eerst geen software ophalen, wat wel zou moeten denk ik, graag hulp in deze

DvS loskoppelen van modem.installatie punten opnieuw.DVS weer op modem.5 minuten wachten.Dan DVS van stroom halen.tot q0 tellen en weer terug.Na minuut of 10 doet alles het weer.Er zou een.storing zijn in de punten.door DVS650