Skip to main content
Beantwoord

Superwifi punten doen niet wat ze moeten doen

  • 12 September 2024
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

Op advies van KPN medewerker (telefonisch) 2 superwifi punten aangeschaft. We hebben in huis een aantal Calex lampjes en stopcontacten (bedienbaar via mobiele telefoon op wifi), deze doen het allemaal behlave degene in de gang. Deze geeft constant de offline melding. De rest doet het prima en kunnen we zelfs als we niet thuis zijn op afstand bedienen. Van het modem tot het Calex lampje in de gang is een meter of 7, meer niet. In de slaapkamer zit ook een Calex lamp, dit is ongeveer even ver vanaf het modem en deze doet het zonder problemen.

Superwifi punten aangesloten volgens boekje/app, maar tot nu toe geen verschil terwijl het lampje op het superwifi punt groen brandt en het Calex lampje er nu praktisch naast zit.

Iemand de oplossing? Want op deze manier heb ik er nog niks aan en kunnen de superwifi punten net zo goed retour.

Hi @AmyButtner, welkom hier. 

Als je een lamp pakt die ergens anders in huis goed werkt en je plaatst die op de gang, werkt die lamp daar wel? Ik vraag dit om snel te achterhalen of het aan de plek ligt of toch aan de instellingen van de lamp zelf. 


@Alex van KPN  We hebben gisteren de lampen omgewisseld, dit zorgde ervoor dat ze er in eerste instantie allebei uitlagen (offline). Daarna weer terug gezet zoals ze zaten en die in de woonkamer opnieuw moeten koppelen. Nu werkt hij wel goed (vooralsnog). Geen idee waar het aan lag waardoor hij wekenlang op offline bleef staan in de gang. Hopelijk blijft het goed gaan zo.

Maar het internet in de gang bij de voordeur is sowieso wel een zwakker signaal (vaak maar 1 streepje). We hebben 100 mb/s en bij de voordeur in de gang meet hij zo'n 35 mb/s (zal een meter of 6/7 van het modem af zijn). 


Dit heb ik soms ook met 2 lampen die verder weg staan, maar 35 Mbps is meer dan voldoende voor een lamp, het gaat erom dat het stabiel is. Fijn in ieder geval dat het nu goed werkt. 


Reageer