Skip to main content
Vraag

SuperWifi punten geen verbinding

• August 31, 2025
  • 10 reacties
  • 67 keer bekeken

Sinds kort glasvezel van kpn in huis,tijdens mijn contract in orde maken,was mijn vraag of ik ook wifi in de tuin had.de vriendelijke jongen adviseerde mij om 2 wifi punten aan te schaffen,alles aangesloten zoals het moet,maar geen wifi in de tuin,terwijl de lampjes constant groen branden,modem is de box12 en de wifi punten zijn de witte exemplaren,tuin is 17 meter diep,dus kabel getrokken van modem in de meterkast naar 1e verdieping slaapkamer, 2e op 17 meter onder de overkapping gezet maar geen wifi,dacht afstand is te ver dus 2 wifi punten bij gekocht,wederom de witte,had nog 2 schuurtjes in de tuin dus daar de andere wifi punten ingezet,wederom geen wifi terwijl alle wifi punten groen branden,word er een beetje moedeloos van,hopelijk hebben jullie het verlossende antwoord,ps reset etc naar fabrieksinstellingen al gedaan,bvd Marco

10 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Witte sw icm box 12 gaat vaak niet zo goed. Kpn geeft geen garantie voor tuin. Koop x60 van tp link dan word je blij.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Heb je in het modem al extra wifinetwerk 2.4 GHz en 5GHz aangezet misschien helpt het.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 31, 2025

Heb je in het modem al extra wifinetwerk 2.4 GHz en 5GHz aangezet misschien helpt het.

Nee,zal het morgen eens proberen thanks 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Co1966, leuk dat je hebt gekozen voor glasvezel van KPN! 💚 En welkom op de KPN Community. De plek waar klanten graag met je meedenken.

Als je regelmatig in de tuin zit, dan begrijp ik heel goed dat je ook daar graag wifi wilt. Je zegt dat de SuperWifi groen branden, maar dat je toch geen wifi hebt in de tuin. Dat is wel gek. Want je zou verwachten dat als de lampjes groen branden, dat je dan ook wifi hebt. Wat merk jij precies? Ben je wel verbonden met het juiste netwerk?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 3, 2025

Hoi Denise,

Ik zit gewoon op het juiste netwerk,voorheen met 3 deco,s geen probleem,nu met 4 super wifi punten, echt alles al geprobeerd maar geen succes.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Deco gaat altijd goed 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het is me alleen nog niet duidelijk wat je dan precies ervaart. Want de SuperWifi zijn groen. Alleen heb je geen wifi. Hoe merk je dit?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2025

Dit zie ik omdat halverwege de tuin de wifi weg valt en op 5g springt op mijn telefoon 

Leen59
Wijsgeer
  • September 4, 2025

Kijk eens in de topologie in het modem of de SW’s wel netjes achter elkaar hangen. Anders haal je die afstand niet.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dit zie ik omdat halverwege de tuin de wifi weg valt en op 5g springt op mijn telefoon 

Dit klinkt echt alsof de afstand tot de SuperWifi te groot is. Hoe ver zit jij van een SuperWifi punt af?

Ook een goede tip van Leen om eens te kijken of ze netjes achter elkaar hangen.