Skip to main content

Een paar maanden geleden heeft een KPN monteur 2 superwifi punten geinstalleerd (van die zwarte schijven). Deze deden het perfect tot gisteren. Het lichtje brandt rood. Ik heb de superwifi opnieuw opgestart (aan/uit knop en van het stroom af), ik heb het modem gereset (wifi komt nog wel van het modem) en heb de bekabeling nagelopen. De kabels naar de superwifi zitten in modempoortjes zonder groen/oranje lichtjes. Daarom heb ik de kabels omgewisseld naar een ander modempoortje en dan gaan daar de groen/oranje lichtjes uit. De 2 superwifi punten hebben allebei een eigen kabel, maar beide punten branden rood. Het kan daarom dan ook bijna niet aan de kabel liggen. Het probleem lijkt dus in de superwifi punten zelf te liggen. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Heeft u al eens andere kabels geprobeerd? Heeft u ze al eens gereset? Bij beide het kleine knopje met een paperclip indrukken, ongeveer 15 seconden lang.


Een reset levert mij een paars lampje op en helaas nog steeds geen wifi. Aan de kabels ligt het niet.


Hi @remasia, nog van harte welkom hier!

Heb je het nog werkend gekregen? Een rood lampje is meestal geen goed teken:

Rood lampje op Superwifi

  • Controleer of de ethernetkabel tussen het modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of het modem op dat moment verbinding heeft. Als het modem de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot de led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Ik raad je ook aan om deze topics eens door te nemen. Daarin lees je ook hoe je een ‘schone’ installatie doet, mocht je geen verandering in de lampjes krijgen.


Hallo Alexandra, de lampen zijn allebei weer groen. Ik krijg de superwifi's alleen met geen mogelijkheid weer in de app van KPN, ook niet na het scannen van de QR. Hiervoor heb ik een ander topic gemaakt, maar het belangrijkste is dat ik weer wifi heb op alle verdiepingen.