Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi punten knipperen snel groen en zijn instabiel

• June 6, 2025
  • 5 reacties
  • 69 keer bekeken

Sinds een paar weken knippert mijn super wifi punt snel groen. Na een volledige herinstallatie (alle wifi punten resetten, via rode lampjes naar paarse lampjes) opnieuw bekabeld geïnstalleerd. Blijven de groene lampjes snel knipperen. 

Geen idee wat ik nog meer kan doen. Wifi is overigens sinds het knipperen ook onstabiel. 

Iemand ideeën heb op het forum al van alles gelezen maar lukt allemaal niet. 

Alvast bedankt voor de hulp. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Maike15. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je SuperWifi maar blijft knipperen. Dan werkt deze waarschijnlijk ook niet optimaal meer. 

Wat vooral belangrijk is, als je tegen dit issue aanloopt, is dat je ook de Experia Box een hard reset geeft. Het modem moet namelijk de juiste configuratie instellingen doorgeven aan je SuperWifi en daar lijkt iets mis te gaan. Het beste kun je de stappen van een schone installatie volgen. Dat levert positieve resultaten op bij anderen die hetzelfde hadden. 

Laat maar weten of het daarna weer goed werkt. 

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 9, 2025

Hoi ​@Maike15. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je SuperWifi maar blijft knipperen. Dan werkt deze waarschijnlijk ook niet optimaal meer. 

Wat vooral belangrijk is, als je tegen dit issue aanloopt, is dat je ook de Experia Box een hard reset geeft. Het modem moet namelijk de juiste configuratie instellingen doorgeven aan je SuperWifi en daar lijkt iets mis te gaan. Het beste kun je de stappen van een schone installatie volgen. Dat levert positieve resultaten op bij anderen die hetzelfde hadden. 

Laat maar weten of het daarna weer goed werkt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 9, 2025

Beste Arjan, het is nu idd gelukt. Echter krijg ik het gasten wifi netwerk niet meer aan. Dit is ook erg vervelend. 

• Nieuwkomer
  • June 9, 2025

Een harde reset voor de Experia box? Betekent dat alles weer opnieuw instellen wat betreft netwerk instellingen? 
Jullie sporen niet als dit zo is. Heb wel wat beters te doen denk ik. 
Dit is al de zoveelste keer dat die KPN superwifi punten bij mij over de zeik gaan. Ik wijzig niets en doe ook geen updates, dus bedankt KPN, voor deze fijne apparatuur.

Tijd om afscheid te nemen, tot nooit weer ziens!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Beste Arjan, het is nu idd gelukt. Echter krijg ik het gasten wifi netwerk niet meer aan. Dit is ook erg vervelend. 

Top dat het gelukt is! Kun je eens proberen of je het gastnetwerk aankrijgt via de MijnKPN app? 

Een harde reset voor de Experia box? Betekent dat alles weer opnieuw instellen wat betreft netwerk instellingen? 
Jullie sporen niet als dit zo is. Heb wel wat beters te doen denk ik. 
Dit is al de zoveelste keer dat die KPN superwifi punten bij mij over de zeik gaan. Ik wijzig niets en doe ook geen updates, dus bedankt KPN, voor deze fijne apparatuur.

Tijd om afscheid te nemen, tot nooit weer ziens!

Na een harde reset worden de Wifi instellingen weer opgehaald van het KPN platform. Dus je Wifi naam en wachtwoord en ook eventuele Extra Wifi instellingen worden weer teruggezet. Portforwarding en IP-reserveringen dien je wel zelf weer opnieuw in te stellen. Ik snap dat je hier niet op zit te wachten, maar zo'n Experia Box reset duurt over het algemeen 5 minuten max. 

• Nieuwkomer
  • June 23, 2025

Inmiddels overgestapt op de Fritz!Box met een Fritz!Mesh set. Nu heb ik zelf de controle over updates en ben niet meer afhankelijk van toch wel regelmatig instabiele KPN hardware.