Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi punten: lampjes blijven uit

• March 1, 2025
  • 6 reacties
  • 177 keer bekeken

Hoe krijg ik de lampjes van de super Wifi punten aan? Volgens mij doen de punten het wel maar lampje brandt niet.

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Stiensspanje 

Je kan de lampjes ook met de WPS knop instellen.

Er staat mij iets bij dat die instelling op die manier niet onthouden wordt dus na een herstart van zo'n punt kan het zijn dat je het opnieuw moet doen.

Als je modem de nieuwe KPN firmware heeft dan zou je het ook via je modem moeten kunnen instellen.

Knoppen

WPS (achterkant)

Hiermee kun je apparaten verbinden met de wifi zonder het wachtwoord te hoeven invullen. Druk  2 seconden op de WPS knop. Je hebt dan twee minuten de tijd om je apparaat via WPS te verbinden.

Druk je de WPS kort in, dan kun je het lampje van de SuperWifi instellen. Er zijn drie standen: aan, dimmen, uit.
Druk de knop steeds kort in tot de gewenste stand bereikt is.

Zijn je SuperWifipunten aangesloten op een Box 12 met de nieuwe KPN Software? Dan kun je ook in de webinterface van de Box 12 de lampjes van al je SuperWifipunten instellen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 1, 2025

Beste ​@Stiensspanje als je in MijnKPN-app of de thuis-app van KPN kijkt hoe staan de lampjes dan ingesteld, aan, gedimd of uit?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 1, 2025

Als ik naar de app ga zie ik niks over lampjes. Ik zie wel de wifi punten maar kan daar dan niks mee.

• Antwoord
  • March 1, 2025

Hallo ​@Stiensspanje 

Je kan de lampjes ook met de WPS knop instellen.

Er staat mij iets bij dat die instelling op die manier niet onthouden wordt dus na een herstart van zo'n punt kan het zijn dat je het opnieuw moet doen.

Als je modem de nieuwe KPN firmware heeft dan zou je het ook via je modem moeten kunnen instellen.

Knoppen

WPS (achterkant)

Hiermee kun je apparaten verbinden met de wifi zonder het wachtwoord te hoeven invullen. Druk  2 seconden op de WPS knop. Je hebt dan twee minuten de tijd om je apparaat via WPS te verbinden.

Druk je de WPS kort in, dan kun je het lampje van de SuperWifi instellen. Er zijn drie standen: aan, dimmen, uit.
Druk de knop steeds kort in tot de gewenste stand bereikt is.

Zijn je SuperWifipunten aangesloten op een Box 12 met de nieuwe KPN Software? Dan kun je ook in de webinterface van de Box 12 de lampjes van al je SuperWifipunten instellen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 1, 2025

Waar kan ik de webinterface van de box 12 (dit is de box die wij hebben).

Het lijkt allemaal zo simpel maar voor mensen boven de 70 is het lastig.

• March 1, 2025

​@Stiensspanje  Uit het kennisbank artikel onderaan:

Zo kom je in de webinterface:

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box [rood]. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

Bron:

Als je al de nieuwe KPN software op je modem hebt (alleen daarin kan je die lampjes instellen) dan kan je de artikelen met Modems met KPN Software ... volgen https://community.kpn.com/kennisbank-modems-145 voor meer informatie waar je de diverse instellingen kan vinden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 1, 2025

Het wonder geschiede het lampje is weer aan. Bedankt voor u hulp.