Hallo,
Helaas wordt er de laatste twee dagen een nieuw hoofdstuk aan de wat teleurstellende Superwifi-punten toegevoegd. Laatste dagen valt het wifi-signaal volledig weg, ook van de Experiabox 10A (5.00.53), maar zijn de leds van de Superwifipunten (2x, 1.00.14v2) van groen, naar het oranje verkleurd.
Melding in de app geeft aan dat de connectie te laag is voor 5Ghz en dus nu 2.4 Ghz is en dat daarom de kleur is gewijzigd. Prachtig , maar het dichterbij plaatsen van de Superwifipunten (3 m) geeft geen verbetering. Andere optie zou zijn dat er 'public radar signals' gedetecteerd zouden zijn?!
Daarnaast lijken Apple apparaten (iPhone's en iPad's)Â gevoeliger te zijn voor wisselende wifi-signalen dan Apples. Na een reboot van het modem zijn de Superwifi-punten weer teruggesprongen naar de oorspronkelijke kleur. Een en ander geeft bij mij de indruk niet erg stabiel te zijn en vraag ik mij af hoe lang het duurt voor is weer oranje ga zien.
De vraag is dan ook hoe kan het dat Superwifi-punten klaarblijkelijk niet vanzelf weer terugspringen naar 5Ghz, maar is daar een reboot van het modem voor nodig?
Â