Skip to main content

goedemiddag,

 

na een stroomstoring (aardlek getript) bleven mijn superwifi punten rood aangeven. Het modem was door (box12) was door de aardlek uitgegaan, de superwifi punten niet. nadat het modem was opgestart bleven de superwifi punten rood… alles wederom uitgezet…. wachten aanzetten, modem eerst, daarna wifipunt 1 en daarna wifipunt2…. geen resultaat.

de wifipunten gereset naar fabrieks instellingen. paars lichtje brandt dus. 

wifipunt aangesloten op het modem met utp en met de KPN thuis app alles volgens procedure trachten te installeren, kpn app geeft aan dat er geen superwifi punt gevonden is. het wifipunt geeft groen aan als deze bedraad is echter op mijnmodem zie ik geen id terug. haal ik het wifi punt van het modem af kleurt hij weer paars. 

toen via kpn en de laptop trachten te insetalleren en nog steeds niet, ook het andere wifipunt getracht te doen, volgens procedure echter nog steeds geen resultaat. 

wifi was altijd voortreffelijk en superstabiel … echter al een keer eerder meegemaakt dat als er een stroomstoring is de wifipunten volledig over de flos gaan (vorige keer met herinstallatie het wel weer aan de gang gekregen) nu wordt het wifipunt gewoonweg niet meer gezien door de experiabox (12) … 

wie heeft hier ervaring mee…. heb wel een andere forum vraag gezien hierover wat tot alleen maar frustratei leidde bij de persoon en forum moderators… zo zit ik er niet in… 

enige wat ik me kan voorstellen is dat mijn experiabox niet meer wil samenwerken met wifipunten (is ook via de kpn gechecked en volgens de site ok) en dus onder heb ik ook goed wifi en goede tv… (ethernet aansluitingen doen het ook goed, ook meerdere inputs geprobeerd)

of mijn wifipunten zijn gewoonweg kapot… ik heb een bel afspraak en ik zit binnen 2 jaar dus ik verwacht nieuwe wifipunten … 

heeft iemand nog andere suggesties?

groetjes, william

 

update van het probleem: de oplossing ook.

dus het enige wat ik nog niet gedaan heb is de box12 resetten. dus in mymodem ingelogd als admin en dan duurt het even voordat je de back to factory defaults knop hebt gevonden. 

tip: maak een foto van de default instellingen (achter op de box) en reset het modem. In de KPN thuis app moet je dan gaan zoeken naar nieuw modem en dan zijn er maar 3 keuzes, ik koos de voor mij beste keuze, vervangen van modem. 

de installatie gevolgd op de app en het modem geinstalleerd. Rare is wel dat hij niet volledig reset want mijn SSID van de wifi stond er gewoon nog in! 

na aanpassing van het beheerders ww en nog wat stappen de wifi superpunten 1 voor 1 geinstalleerd, zonder problemen en helemaal volgens procedure. Nu heb ik weer WIFI door het hele huis. 

ik hoop dat iemand hier wat aan heeft. Ik heb in ieder geval vandaag nog een gesprek met de KPN hierover…. snap dat een aardlek trip niet fijn is voor electrische apparaten, wist niet dat de KPN box zodanig gevoelig is dat deze het doet en dus eigenlijk op de ethernet poorten het niet doet (want daar herkende het modem de wifi punten niet)

 


Goedemorgen @wggmfrenken, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

 

update van het probleem: de oplossing ook.

dus het enige wat ik nog niet gedaan heb is de box12 resetten. dus in mymodem ingelogd als admin en dan duurt het even voordat je de back to factory defaults knop hebt gevonden. 

tip: maak een foto van de default instellingen (achter op de box) en reset het modem. In de KPN thuis app moet je dan gaan zoeken naar nieuw modem en dan zijn er maar 3 keuzes, ik koos de voor mij beste keuze, vervangen van modem. 

de installatie gevolgd op de app en het modem geinstalleerd. Rare is wel dat hij niet volledig reset want mijn SSID van de wifi stond er gewoon nog in! 

na aanpassing van het beheerders ww en nog wat stappen de wifi superpunten 1 voor 1 geinstalleerd, zonder problemen en helemaal volgens procedure. Nu heb ik weer WIFI door het hele huis. 

ik hoop dat iemand hier wat aan heeft. Ik heb in ieder geval vandaag nog een gesprek met de KPN hierover…. snap dat een aardlek trip niet fijn is voor electrische apparaten, wist niet dat de KPN box zodanig gevoelig is dat deze het doet en dus eigenlijk op de ethernet poorten het niet doet (want daar herkende het modem de wifi punten niet)

 

Fijn om te lezen dat je het probleem zelf al hebt verholpen en super dat je deze informatie hier ook met ons deelt. Je geeft aan dat je hier vandaag ook nog contact over hebt met ons, ben benieuwd wat daar verder nog uit gaat komen! Houd je ons op de hoogte?


Ik zou worden terug gebeld door KPN om 10 uur. Is niet gebeurd … wellicht later 

 

is meer dat ze wellicht hier testen mee kunnen doen 


ik heb voor het onderzoeken naar de aardlek incident de KPN box12 uitgezet… met de aan/uit knop.

nadat ik het incident had gelokaliseerd heb ik het modem weer opgestart, de aan/uit knop weer ingedrukt en de box laten opstarten. 

opstart zag er vreemd uit (power led was rood), na een tijdje (niet getimed) starte de box op, alles volledig groen en wifi knippert (ok startup), daarna ging de box weer uit en ging de power led wederom op rood …. dat is volgens mij vreemd. daarna start de kpnbox weer op en alles is weer "normaal".

superwifi punten starten wederom niet meer op. uitzetten, minuutje wachten, weer aan levert niets op.

dus wederom de procedure uitgevoerd van kpnbox vervangen wat in dit geval alleen maar in houdt KPN box uitzetten de stappen op je scherm doorlopen  en dan weer aanzetten (niet terugbrengen naar factory defaults) waarin de digitale handleiding aangaf dat de box vervangen is. 

grappige is dat dan het beheerders wachtwoord aangepast dient te worden. opstart was trouwens volledig normaal, geen rode led etc. de wifipunten geobserveerd en die gaven tijdens de opstart een blauwe led aan en daarna starten ze verder door en alles was nu wel echt normaal.

 

Als technici van KPN zou ik eens kijken naar deze procedure van opstart van de kpnbox. of wellicht heb ik een wat "gevoeliger”apparaat. 

Ben ook erg benieuwd of andere gebruikers hier last van hebben. 

 

nogmaals ben erg blij met KPN setup, de wifi is nog nooit zo goed geweest in mijn huis alleen de gevoeligheid van de KPN box valt me op. doe er je voordeel mee. 

 


ik heb voor het onderzoeken naar de aardlek incident de KPN box12 uitgezet… met de aan/uit knop.

nadat ik het incident had gelokaliseerd heb ik het modem weer opgestart, de aan/uit knop weer ingedrukt en de box laten opstarten. 

opstart zag er vreemd uit (power led was rood), na een tijdje (niet getimed) starte de box op, alles volledig groen en wifi knippert (ok startup), daarna ging de box weer uit en ging de power led wederom op rood …. dat is volgens mij vreemd. daarna start de kpnbox weer op en alles is weer "normaal".

superwifi punten starten wederom niet meer op. uitzetten, minuutje wachten, weer aan levert niets op.

dus wederom de procedure uitgevoerd van kpnbox vervangen wat in dit geval alleen maar in houdt KPN box uitzetten de stappen op je scherm doorlopen  en dan weer aanzetten (niet terugbrengen naar factory defaults) waarin de digitale handleiding aangaf dat de box vervangen is. 

grappige is dat dan het beheerders wachtwoord aangepast dient te worden. opstart was trouwens volledig normaal, geen rode led etc. de wifipunten geobserveerd en die gaven tijdens de opstart een blauwe led aan en daarna starten ze verder door en alles was nu wel echt normaal.

 

Als technici van KPN zou ik eens kijken naar deze procedure van opstart van de kpnbox. of wellicht heb ik een wat "gevoeliger”apparaat. 

Ben ook erg benieuwd of andere gebruikers hier last van hebben. 

 

nogmaals ben erg blij met KPN setup, de wifi is nog nooit zo goed geweest in mijn huis alleen de gevoeligheid van de KPN box valt me op. doe er je voordeel mee. 

 

Helder verhaal en bedankt ook voor het delen @wggmfrenken :)

Wat betreft de procedure van het opstarten van de Box 12; ik herken dit niet meteen maar dat wil ook niet alles zeggen. Houd het de komende tijd even in de gaten. Mocht je het idee krijgen dat er toch iets mis is met deze Box 12, dan kunnen we die eventueel altijd nog voor je omruilen. 


Reageer