Skip to main content

Onlangs wilde ik via de Thuis App het wachtwoord van mijn gastennetwerk delen. 

Dit ging niet, er zijn geen andere gegevens zichtbaar dan mijn Experiabox.
Superwifipunten zijn niet zichtbaar, wachtwoorden van netwerken etc ook niet.
Alles aan en uit werkt niet.

Experia reset, wifipunt  reset volgt na invoeren van beheerderswachtwoord volgt bericht “er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens”.

Lampjes op wifipunten branden groen.

Wie heeft dit ook ervaren en kan me helpen de thuis app weer alles te laten zien?

 

Welke Experiabox heeft u? En welke versterkers? Wit of zwart? Rond of vierkant? 


Experia Box 12 en witte ronde super wifi punten. 3 stuks/1 aangesloten aan het modem.

de App vraagt om mijn beheerderswachtwoord, zou de oorzaak wel eens kunnen zijn van het ontbreken van gegevens.

bij invoeren krijg ik de melding “Oeps. Er gaat iets mis, probeer het later opnieuw”

 


Ja, u moet wel het beheerderswachtwoord invoeren. Anders doet de app niks. Heeft u het Admin Password achterop de KPN Box al geprobeerd? 

Staat onderaan op de sticker. 


Hoi @RDGB . Welkom op het forum.

Is het gelukt?


Zelfde probleem hier. Inloggen op modem ge

en probleem, maar in de app alleen d

e modem zichtbaar. Geen super WiFi punten, geen wachtwoord, etc


Zelfde probleem hier. Inloggen op modem ge

en probleem, maar in de app alleen d

e modem zichtbaar. Geen super WiFi punten, geen wachtwoord, etc

Zijn de Superwifi’s wel zichtbaar in het netwerkoverzicht in de modeminterface?


Zelfde probleem hier. Inloggen op modem ge

en probleem, maar in de app alleen d

e modem zichtbaar. Geen super WiFi punten, geen wachtwoord, etc

Zijn de Superwifi’s wel zichtbaar in het netwerkoverzicht in de modeminterface?

Ja, dat wel. En ze werken ook.


Is de KPN Box misschien geupdate naar de laatste firmware versie? Dan werkt de thuis app niet meer. Gaat niet meer werken ook, KPN gaat de thuisapp niet meer bijwerken. Hij komt te vervallen.

Welke firmware versie staat er op de KPN Box? 


Ok, dan is nu helder dat superwifi online is en zichtbaar in de modeminterface. De vraag is nu nog waarom ze niet zichtbaar zijn in de thuis app. Heb je een iPhone of Android telefoon? Ik heb zelf een iPhone en poog vanuit daar te helpen. Heb je al eens geprobeerd om de app volledig af te sluiten en opnieuw te starten. In iOS doe je dat door de app naar boven te swipen.

De app moet kunnen inloggen in de modem en ik zag Nick al opmerken dat je daar inderdaad het admin wachtwoord voor nodig hebt. Is dat het wachtwoord achter op het modem of heb je dit wellicht ingesteld met een eigen wachtwoord? Is het wachtwoord gewijzigd nadat superwifi gekoppeld was?
 

Wat je ook kunt proberen is om in de app het netwerk te vergeten. Die optie zit in de iOS app op het tweede tabblad met de naam internet en dan helemaal onderaan. Vervolgens even opnieuw het netwerk toe voegen aan de app.


Is de KPN Box misschien geupdate naar de laatste firmware versie? Dan werkt de thuis app niet meer. Gaat niet meer werken ook, KPN gaat de thuisapp niet meer bijwerken. Hij komt te vervallen.

Welke firmware versie staat er op de KPN Box? 

Dat wist ik nog niet. Is daar een artikel voor geschreven?


Dat staat in de "Product Updates” sectie van het forum.

Filter op product of dienst: Modems

 


Ok, dan is nu helder dat superwifi online is en zichtbaar in de modeminterface. De vraag is nu nog waarom ze niet zichtbaar zijn in de thuis app. Heb je een iPhone of Android telefoon? Ik heb zelf een iPhone en poog vanuit daar te helpen. Heb je al eens geprobeerd om de app volledig af te sluiten en opnieuw te starten. In iOS doe je dat door de app naar boven te swipen.

De app moet kunnen inloggen in de modem en ik zag Nick al opmerken dat je daar inderdaad het admin wachtwoord voor nodig hebt. Is dat het wachtwoord achter op het modem of heb je dit wellicht ingesteld met een eigen wachtwoord? Is het wachtwoord gewijzigd nadat superwifi gekoppeld was?
 

Wat je ook kunt proberen is om in de app het netwerk te vergeten. Die optie zit in de iOS app op het tweede tabblad met de naam internet en dan helemaal onderaan. Vervolgens even opnieuw het netwerk toe voegen aan de app.

Dank voor het meedenken! Ik heb iPhone, maar op Android tablet krijg ik dezelfde info. Ik had zelfde probleem. Monteur is geweest om modem te wisselen zelfs. Daarna waren de WiFi punten wel even zichtbaar op de Android tablet (niet op iPhone). Nu zie ik alleen de Modem in de app op beide apparaten. Al meerdere keren app opnieuw geïnstalleerd. Netwerk vergeten. Op 2e tabblad kan ik allen modem selecteren, WiFi versterk toevoegen of op tand wieltje klikken en dan kan ik op de modem inloggen via web pagina.


Dat staat in de "Product Updates” sectie van het forum.

Filter op product of dienst: Modems

 

Je hebt gelijk. Is wel alleen van toepassing als je die firmware hebt en dat is onwaarschijnlijk als je superwifi al gebruikt samen met box12. Maar even controleren op de firmware kan geen kwaad dus je hebt wel een punt met je reactie.


Ok, dan is nu helder dat superwifi online is en zichtbaar in de modeminterface. De vraag is nu nog waarom ze niet zichtbaar zijn in de thuis app. Heb je een iPhone of Android telefoon? Ik heb zelf een iPhone en poog vanuit daar te helpen. Heb je al eens geprobeerd om de app volledig af te sluiten en opnieuw te starten. In iOS doe je dat door de app naar boven te swipen.

De app moet kunnen inloggen in de modem en ik zag Nick al opmerken dat je daar inderdaad het admin wachtwoord voor nodig hebt. Is dat het wachtwoord achter op het modem of heb je dit wellicht ingesteld met een eigen wachtwoord? Is het wachtwoord gewijzigd nadat superwifi gekoppeld was?
 

Wat je ook kunt proberen is om in de app het netwerk te vergeten. Die optie zit in de iOS app op het tweede tabblad met de naam internet en dan helemaal onderaan. Vervolgens even opnieuw het netwerk toe voegen aan de app.

Dank voor het meedenken! Ik heb iPhone, maar op Android tablet krijg ik dezelfde info. Ik had zelfde probleem. Monteur is geweest om modem te wisselen zelfs. Daarna waren de WiFi punten wel even zichtbaar op de Android tablet (niet op iPhone). Nu zie ik alleen de Modem in de app op beide apparaten. Al meerdere keren app opnieuw geïnstalleerd. Netwerk vergeten. Op 2e tabblad kan ik allen modem selecteren, WiFi versterk toevoegen of op tand wieltje klikken en dan kan ik op de modem inloggen via web pagina.

Bekijk ook even de firmware zoals hierboven werd aangegeven. Mocht je deze firmware hebben dan zal de thuis app niet weer werken. Mocht je, en dat verwacht ik, de oudere firmware nog hebben dan kan je wellicht ook nog proberen om superwifi even opnieuw te koppelen als dat nog niet is gedaan nadat je de nieuwe modem kreeg. Ik kan me voorstellen dat alle settings op de nieuwe modem hetzelfde zijn gemaakt als in de oude modem, zoals de SSID en het bijhorende wachtwoord. Ik kan me dan voorstellen dat superwifi meteen weer verbonden is maar dat de app deze koppeling niet ziet. Een nieuwe koppeling is dan wellicht de oplossing en is zo gedaan. Misschien is het tijdelijk even bedraad aansluiten zelfs afdoende.

Ik heb zelf een v10a en heb de app al tijden probleemloos in gebruik dus poog puur vanuit logisch redeneren even mee te denken.