Skip to main content

Hallo,

Alweer enkele tijd geleden kreeg ik een modem update. Na deze update stonden mijn (witte) WiFi versterkers op rood. 
Na het resetten van de versterkers, modem, en het bekabeld laten voor 30min, 1 uur, 12 uur en uiteindelijk 24 uur. (Na elke stap opnieuw weer opnieuw proberen te verbinden) en telkens weer op “rood”.

Poging tot verbinden via WPS, ook dit mocht niet baten..

In een week tijd meerdere malen met KPN aan de lijn gehangen met en verhaal opnieuw moeten uitleggen en proberen te verbinden maar dit lukte alleen bekabeld. 
Op verzoek van de telefoniste naar de winkel gestuurd met mijn wifi versterkers om ze uit te laten lezen. ( dit kunnen ze daar niet doen, dus voor niets daarnaartoe).

Toen kreeg ik het advies om voor €199 maar even nieuwe te kopen en om een monteurbezoek aan te vragen ( met natuurlijk de benodigde kosten. Op de vraag waarom het kon dat het allemaal sinds het modem update niet meer functioneerde kreeg ik het antwoord: puur toeval…

 

Mijn vraag, zijn er mensen die hier ondertussen al een oplossing voor hebben aangezien ik dit probleem vaker voorbij zie komen op dit forum?

 

mvg,

Dirk 

Het is geen toeval. Door die update van je Experia box is hij niet meer compatibel met de witte wifipunten. Enige oplossing is een nieuwere zwarte superwifi versterker van KPN te ontvangen. Sommige mensen hebben deze via dit forum ontvangen. Telefonische hulp is waardeloos, ze weten hier niks over. Ik wacht zelf ook nog steeds op een vervangend model, dus succes..


Zijn die zwarte dan de oplossing voor mensen die de witte hadden? Ik heb zelf namelijk al een tijd die zwarte, maar die doen het sinds kort (ook) niet meer en krijg ze ook met geen mogelijkheid meer aan de praat. En lees van meerdere mensen dezelfde problemen. Heb het idee dat dit door die update komt. Maar als bij sommigen het wel weer werkt met die zwarte wifiversterkers, dan snap ik er helemaal niks meer van.


Zo heb ik dat wel begrepen ja. Heb zelf geen ervaring met het zwarte model.


Het gaat om de software versie die op de v12 draait. Dit is leidend voor wat er met de superwifis gebeurt.

Als de software op de v12 hierop draait:

Dan kan deze alleen samenwerken met de zwarte generatie superwifi die ook om zijn naar deze onderstaande software:

Andere combinaties leveren bepaalde problemen op.


Hoi,

Ik heb exact het hierboven beschreven probleem. Hoe dit op te lossen? Heb 2 jaar geleden veel geld betaald voor deze "super" wifi punten.
Telefonische ondersteuning is inderdaad waardeloos…

 


Ben er nu onderhand wel klaar mee.

Probleem door kpn veroorzaakt, wegens bovenstaande update.


Meerdere malen aan de lijn gehangen met de klanten service. Eerst moet ik thuis zijn om het probleem op te lossen, de volgende noteert niets in het systeem waardoor er dus ook geen verdere actie uitgaat.  Binnen 1 werkdag zou ik door een expert teruggebeld worden. Dit is nooit gebeurd. Week later opnieuw in contact met kpn, hij probeert me 2 nieuwesuper wifi punten te verkopen. Heb een jaar geleden veel geld betaald voor de andere super wifi punten welke niet werken wegens een update die jullie doen!

Vervolgens word ik doorverbonden naar een andere afdeling die me wel zou kunnen helpen. Deze probeert me weer naar een andere afdeling door te verbinden, hier ga ik niet mee akkoord.

Inmiddels kleine 3uur met kpn aan de lijn gehangen maar de situatie is nog onveranderd en er is niemand die ook maar het kleinste beetje kennis heeft van de situatie, komen niet verder als het standaard lijstje uit de handleiding opnoemen. Heeft u het al proberen te resetten enz…

 

Om moedeloos van te worden deze service...