Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi punten weigeren dienst

• August 2, 2025
  • 5 reacties
  • 57 keer bekeken

Sinds een week of 5 vallen steeds Superwifi punten uit. Als alles uit en aan gezet was wilden deze vaak wel weer oppakken, sinds gister helemaal niks meer. Vanavond modem (de witte, xperia v10, H369A) gereset. Tegelijkertijd ook de 3 superwifi punten gereset. Na reset modem weer ingesteld, oude naam en wachtwoord er in zodat alles meteen weer zou herkennen. Om de beurt wifi punten bedraad verbonden in de paarse modus. Gewacht tot ze groen waren en daarna uitgedaan en proces herhaald. Dit is allemaal goed gegaan maar het werkt toch niet. Uiteindelijk de eerste superwifi, welke bedraad vanaf modem staat wil wel groen blijven, maar de 2 welke op rij verder door het huis staan blijven rood. Daarna weer reset gedaan bij die 2, gewacht tot paars, en geprobeerd te koppelen via WPS. Blijven heel lang oranje knipperen, worden groen, en na een paar tellen rood (20cm afstand van mekaar). 

In de mijn KPN app bij mijn wifi netwerk staan ze allemaal online, maar ze branden rood op het superwifipunt. Firmware is SW2.C.25.05.06 op alle 3..

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Robert89. Welkom op de KPN Community! Goed dat je zelf aan de slag bent gegaan met een schone installatie (reset SuperWifi en Experia Box). Dat is ook vaak het advies wat we gebruikers meegeven om alles weer mooi te synchroniseren met elkaar. Ik verwacht echter dat je bij de reset van de SuperWifi punten ze te snel van de kabel hebt gehaald nadat ze groen werden. Het is dan wel nodig dat ze nog even 30 minuten bekabeld blijven, zodat ze helemaal gesynced worden en eventueel de juiste firmware ophalen. Waarschijnlijk is het nu voldoende om ze even bekabeld aan te sluiten voor 30 minuten (ze horen dan wel snel groen te worden na aansluiten) en dan kun je ze weer loshalen en verzetten. 

Mochten ze niet meteen groen worden bij het bekabelen, reset ze dan nog een keer (zonder kabel) en laat ze dan weer 30 minuten bekabeld aangesloten staan. Nog een laatste vraag: Welke firmware staat er op de V10? 

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 5, 2025

Hoi ​@Robert89. Welkom op de KPN Community! Goed dat je zelf aan de slag bent gegaan met een schone installatie (reset SuperWifi en Experia Box). Dat is ook vaak het advies wat we gebruikers meegeven om alles weer mooi te synchroniseren met elkaar. Ik verwacht echter dat je bij de reset van de SuperWifi punten ze te snel van de kabel hebt gehaald nadat ze groen werden. Het is dan wel nodig dat ze nog even 30 minuten bekabeld blijven, zodat ze helemaal gesynced worden en eventueel de juiste firmware ophalen. Waarschijnlijk is het nu voldoende om ze even bekabeld aan te sluiten voor 30 minuten (ze horen dan wel snel groen te worden na aansluiten) en dan kun je ze weer loshalen en verzetten. 

Mochten ze niet meteen groen worden bij het bekabelen, reset ze dan nog een keer (zonder kabel) en laat ze dan weer 30 minuten bekabeld aangesloten staan. Nog een laatste vraag: Welke firmware staat er op de V10? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2025

V10.C.25.08.03👌🏻

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dan zit je keurig om de laatste firmware, je SuperWifi punten ook. Heb je ze al weer eens wat langer bekabeld aangesloten gehad en heeft dat het opgelost? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 7, 2025

Yes, ik heb ze alle 3 vollegigyweer gereset, en nu om de beurt een uur er aan gelaten. Alles uitgezet, en de wifi punten op hun plek op volgorde van dichtbij naar ver weg met 5 minuten tussenpozen opgestart. Alles werkt weer!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Helemaal top! Goed om te lezen. 

Mocht er weer eens iets zijn, schroom dan niet om weer een bericht te plaatsen of een topic te openen.