Skip to main content

Ik heb ongeveer 1,5 jaar twee superwifipunten zonder problemen draaien; de eerste vedraad en de tweede draadloos verbonden met de eerste.

 

Sinds kort heb ik op de eerste verdieping geen/slecht wifi bereik en een wifi camera valt ook steeds weg…

Nu bedacht ik me dat ik onlangs ook een update aan de Box12 heb gehad (ik moest onder andere mijn wachtwoord weer opnieuw instellen om in de webinterface te komen).

Toen ben ik eens naar het tweede wifipunt gaan kijken en daar knipperde het groene lampje en dit punt is ook niet tussen de verbonden apparaten te vinden, terwijl ik het bekabelde punt wel zie.

 

Ik ben volgens de Thuis app gaan proberen ze opnieuw te koppelen. Heb op een gegeven moment de wifipunten ook een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen via het resetknopje.

 

  • Ik sluit een wifipunt aan op de voeding en met een ethernetkabel direct op het Box12 modem.
  • Ik zet de spanning aan.
  • In de app loop ik de stappen door voor het toevoegen van een superwifi punt.
  • Ik scan de QR code van het punt.
  • De app geeft aan dat het punt wordt ge-update.
  • Na een minuut of 8 is dat klaar en is er een niet-knipperend groen lampje te zien.
  • Volgens de volgende stap in de app haal ik de spanning eraf en koppel ik de ethernetkabel los.
  • Nu zet ik er weer spanning op….. het wifipunt lijkt op te starten, maar eindigt in een eindeloos, snel knipperend groen lampje, of soms in een vast brandend rood lampje….

Ik heb dezelfde procedure met beide wifipunten geprobeerd...

 

Hoe krijg ik de wifipunten nu weer draadloos werkend?

Box 12, harwareversion: 1.0

Firmware: SGEJ10000528

Hm, intussen de wifi punten maar weer op de oude locaties gezet. De draadloze heeft ondertussen ook weer verbinding, maar die is (weer) gekoppeld aan het eerste, bekabelde WiFi punt en niet aan de Box12 router…

Maar eens kijken hoe lang die verbinding instant blijft. Het eerste wifi punt is verder weg van het draadloze wifi punt dan dat de router is.…

Dus ik zou nog steeds graag weten hoe ik de wifi punten beide aan de router zou kunnen koppelen (draadloos)...


Hoi @bnwgraaf, ik help je graag op weg met je KPN Box 12 en SuperWifi!

Heb je onderstaand topic al eens doorgenomen? Daarin staat alles over de nieuwste updates van de KPN Box 12, de mesh-samenwerking en wat je eventueel zelf kan of moet doen. Als je er niet uit komt kan het ook helpen om je SuperWifi eens opnieuw in te stellen. Daarover lees je alles in ons topic over SuperWifi. Daarin vind je ook hoe je een ‘schone installatie’ doet, dus even helemaal vanaf nul begint. Ik ben benieuwd of je met deze informatie verder komt.