Skip to main content

Na een paar keer de stroom eraf gehad te hebben werken beide wifi punten alweer niet. Beide gaven een rood LED.

Meerdere malen gereset uiteraard, helpt niet. Ik heb er twee en heb ze beide nodig terwijl ze niet met de kabel verbonden zijn met de modem.

Het laatste wat ik geprobeerd heb is een wifi punt resetten, zodra hij paars is met kabel aan de modem hangen, en wachten tot hij groen wordt. Volgens de handleiding zou hij groen moeten blijven zodra ik de kabel los koppel, maar zodra ik de kabel loshaal wordt hij weer paars.

 

Hoe dienen deze geconfigureerd te worden?

 

 

Helaas komt dit de laatste tijd vaker voor. En opvallend vaak is er ook een DVS aanwezig. Haal dan alle dvs adapters eens minimaal 1 minuut uit het stopcontact. 

Het probleem is verder nog in onderzoek. 


Wat is een DVS? Ik heb alleen een modem en twee wifipunten van KPN.

 


Oh, dan is het bij jouw dus niet ( tijdelijk) op te lossen met uitzetten daarvan. 

Draadloze verbinding set.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/


Hallo @Klaarmee1 ,

Neem dit topic maar eens door : 

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje

  1. Maak de SuperWifi stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
    De SuperWIfi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

 


Dat heb ik geprobeerd maar zodra ik hem loskoppel of verplaats (stap 6) wordt hij paars 


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Zoals eerder genoemd, nee die heb ik niet


KPN is superslecht bereikbaar - ik vertik het om een half uur in de wacht te gaan staan via telefoon, en de chat schijnt niet meer te werken, mailen kan ook niet - en hier zijn schijnbaar ook geen medewerkers aanwezig. Mocht er toch een medewerker meelezen: ik geef dit topic nog een week en dan stap ik over naar een andere provider. Dat het technisch niet werkt is tot daar aan toe maar dit is niet de eerste keer dat ik KPN niet of bijna niet te pakken krijg. Contact is nog nooit goed verlopen.


Hoi @Klaarmee1, welkom op het KPN Forum.

Balen dat je problemen met jouw SuperWifi ervaart. Een paars lampje betekent dat deze nog de fabrieksinstellingen heeft. Het advies is om de SuperWifi punten te herstarten en opnieuw te installeren.

 

Stap 1: Het eerste KPN SuperWifi punt aansluiten

  • Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort ethernet] van het KPN SuperWifi punt.
  • Sluit de andere kant van de gele kabel aan op een  willekeurige ethernetpoort rethernet] van de Experia Box. Als je geen ethernetpoort meer vrij hebt op de Experia Box dan kun je een switch bestellen. 
  • Sluit het KPN SuperWifi punt aan met de stroomadapter en steek de adapter in het stopcontact.
  • Zet het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit knop. Onderaan de voorkant van het KPN SuperWifi punt gaat een lampje na ongeveer vijf minuten groen branden. Laat de SuperWifi echter ongeveer een kwartier aangesloten voor je verder gaat.
    • Het KPN SuperWifi punt neemt de wififunctie van het modem over bij een V10 en ouder.
    • Heb je een V10A of Box 12? Dan blijft de wifi aan en werkt het modem als ‘SuperWifi punt’. Het modem is dan ook de ‘master’. Dat betekent dat je in dat geval het eerste SuperWifi punt ook draadloos kan gebruiken. Ga dan naar stap 3.
  • Als het overnemen van de instellingen niet meteen de eerste keer goed gaat, voer dan een fabrieksreset uit van de SuperWifi en wacht tot de instellingen helemaal overgenomen zijn.

 

Stap 2: Het tweede KPN SuperWifi punt aansluiten

Voordat het tweede KPN SuperWifi punt draadloos geplaatst kan worden moet* deze tijdelijk aangesloten worden aan de Experia box om gegevens op te halen.

  • Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort ethernet] van het tweede KPN SuperWifi punt.
  • Sluit de andere kant van de gele kabel aan op een willekeurige gele ethernetpoort iethernet] van de Experia box.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt met de stroomadapter aan in het stopcontact.
  • Zet het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit knop.
  • Wanneer het lampje constant groen brandt, ga dan naar stap 3. Laat ook deze SuperWifi ongeveer een kwartier bekabeld aangesloten zitten, Als het lampje niet constant groen gaat branden kijk dan verderop op deze pagina bij ‘Betekenis lampjes SuperWifi’.

 

Stap 3: Aanvullende KPN SuperWifi punt(en) op de juiste plek zetten

  • Ontkoppel het KPN SuperWifi punt.
  • Plaats deze tussen de Experia Box en de plek waar je het wifisignaal wilt verbeteren.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt aan met een stroomadapter in een stopcontact op de plek waar je deze wilt plaatsen. Het lampje op het tweede KPN SuperWifi punt brandt groen als de plek optimaal is, oranje als de onderlinge verbinding via 2.4 Ghz is (minder snel dan bij een groen lampje), of rood als het tweede KPN SuperWifi punt dichter bij het eerste KPN SuperWifi punt moet komen te staan.
  • Voor het aansluiten van elke volgende (derde, vierde) KPN SuperWifi punt doorloop de stappen 2 en 3.

*Alternatief: het tweede KPN SuperWifi punt (en verdere) kan ook via de WPS-knop worden gekoppeld. Op de eerst geïnstalleerde SuperWifi houd je de WPS-knop ingedrukt totdat de deze oranje gaat knipperen. Daarna doe je hetzelfde op de tweede SuperWifi (vanuit een factory default stand (paarse lampje)). Als deze elkaar nu vinden vindt precies dezelfde synchronisatie plaats als de manier via de ethernetkabel.


Hoi @Klaarmee1, welkom op het KPN Forum.

Balen dat je problemen met jouw SuperWifi ervaart. Een paars lampje betekent dat deze nog de fabrieksinstellingen heeft. Het advies is om de SuperWifi punten te herstarten en opnieuw te installeren.

 

Stap 1: Het eerste KPN SuperWifi punt aansluiten

  • Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort tethernet] van het KPN SuperWifi punt.
  • Sluit de andere kant van de gele kabel aan op een  willekeurige ethernetpoort oethernet] van de Experia Box. Als je geen ethernetpoort meer vrij hebt op de Experia Box dan kun je een switch bestellen. 
  • Sluit het KPN SuperWifi punt aan met de stroomadapter en steek de adapter in het stopcontact.
  • Zet het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit knop. Onderaan de voorkant van het KPN SuperWifi punt gaat een lampje na ongeveer vijf minuten groen branden. Laat de SuperWifi echter ongeveer een kwartier aangesloten voor je verder gaat.
    • Het KPN SuperWifi punt neemt de wififunctie van het modem over bij een V10 en ouder.
    • Heb je een V10A of Box 12? Dan blijft de wifi aan en werkt het modem als ‘SuperWifi punt’. Het modem is dan ook de ‘master’. Dat betekent dat je in dat geval het eerste SuperWifi punt ook draadloos kan gebruiken. Ga dan naar stap 3.
  • Als het overnemen van de instellingen niet meteen de eerste keer goed gaat, voer dan een fabrieksreset uit van de SuperWifi en wacht tot de instellingen helemaal overgenomen zijn.

 

Stap 2: Het tweede KPN SuperWifi punt aansluiten

Voordat het tweede KPN SuperWifi punt draadloos geplaatst kan worden moet* deze tijdelijk aangesloten worden aan de Experia box om gegevens op te halen.

  • Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort pethernet] van het tweede KPN SuperWifi punt.
  • Sluit de andere kant van de gele kabel aan op een willekeurige gele ethernetpoort rethernet] van de Experia box.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt met de stroomadapter aan in het stopcontact.
  • Zet het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit knop.
  • Wanneer het lampje constant groen brandt, ga dan naar stap 3. Laat ook deze SuperWifi ongeveer een kwartier bekabeld aangesloten zitten, Als het lampje niet constant groen gaat branden kijk dan verderop op deze pagina bij ‘Betekenis lampjes SuperWifi’.

 

Stap 3: Aanvullende KPN SuperWifi punt(en) op de juiste plek zetten

  • Ontkoppel het KPN SuperWifi punt.
  • Plaats deze tussen de Experia Box en de plek waar je het wifisignaal wilt verbeteren.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt aan met een stroomadapter in een stopcontact op de plek waar je deze wilt plaatsen. Het lampje op het tweede KPN SuperWifi punt brandt groen als de plek optimaal is, oranje als de onderlinge verbinding via 2.4 Ghz is (minder snel dan bij een groen lampje), of rood als het tweede KPN SuperWifi punt dichter bij het eerste KPN SuperWifi punt moet komen te staan.
  • Voor het aansluiten van elke volgende (derde, vierde) KPN SuperWifi punt doorloop de stappen 2 en 3.

*Alternatief: het tweede KPN SuperWifi punt (en verdere) kan ook via de WPS-knop worden gekoppeld. Op de eerst geïnstalleerde SuperWifi houd je de WPS-knop ingedrukt totdat de deze oranje gaat knipperen. Daarna doe je hetzelfde op de tweede SuperWifi (vanuit een factory default stand (paarse lampje)). Als deze elkaar nu vinden vindt precies dezelfde synchronisatie plaats als de manier via de ethernetkabel.

Hallo Denise,

Bovenstaande heb ik geprobeerd (stappen voor de box12), verschillende keren eerder en vandaag weer. Het resultaat is nog steeds hetzelfde: stap 1 kan ik helemaal doorlopen, aan het eind van deze stap is hij groen en laat ik hem een kwartier aanstaan. Bij stap 3 gaat het mis: na het verplaatsen en opstarten van het wifi punt is hij weer paars. 

Hoe nu verder?


Wat vreemd. Het klinkt alsof de SuperWifi de instellingen niet wil behouden. Je hebt deze wel eerst een reset gegeven zodat je zeker weet dat deze teruggezet is naar de fabrieksinstellingen?

Als het nog niet werkt, dan kan ik je enkel het advies geven om de SuperWifi bekabeld te gebruiken. Als dat geen optie is, dan raad ik je aan telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402. Je hebt dan direct contact met 1 van mijn collega's. Dat maakt het makkelijker om samen de stappen te doorlopen.


Dat klopt, daar lijkt het inderdaad op. Aan de andere kant, als hij groen is via de ethernet kabel en ik haal de ethernet kabel er uit wordt hij weer paars. Ik heb hem meerdere malen naar de fabrieksinstellingen gereset. 

Ik kan 1 wifi punt aan de praat krijgen mbv de wps knop, de andere is waarschijnlijk te ver van de meterkast om via de wps knop te verbinden (want in de meterkast zelf wil het wel). Ik mis dus op het moment 1 wifi punt, ik heb ze wel beide nodig ivm de apparaten die er aan hangen.

Wanneer is over het algemeen een goed moment om te bellen met de helpdesk? Meestal als ik bel krijg ik de melding dat het ‘erg druk’ is

 


Hoe ver heb je de SuperWifi van het modem afstaan? Heb je ook al eens geprobeerd om ze tijdelijk dichterbij te zetten tijdens de configuratie? Als ze daarna aan de praat zijn zou je ze kunnen verplaatsen.


Het is ondertussen gelukt het 2e WPS punt te verbinden op de plek waar hij moet staan, ik weet niet waarom het nu wel werkte. Handig is het niet, de volgende keer als hij uit het stopcontact moet is het weer een gedoe. Ik kan ze natuurlijk niet dichtbij de modem zetten en dan verplaatsten want dan moet de stroom eraf waarna hij weer paars is 😉 maar vooralsnog lijkt het weer te werken.


Fijn dat het nu toch gelukt is!Â