Skip to main content
Antwoord

SuperWifi punten werken niet meer sinds de update

• May 28, 2025
  • 22 reacties
  • 383 keer bekeken

Afgelopen week update gehad in de nacht. Nu werken de superwifipunten niet meer. Heb al het stappenplan doorlopen van reset. Wat nu??

Beste antwoord door Erwin van KPN

Om misverstanden te voorkomen. Deze community is een plek waar met name klanten en geïnteresseerden elkaar helpen. Mijn rol als moderator is om de gesprekken in goede banen te leiden en advies te geven . Ik ben dus geen helpdesk medewerker en/of klachten behandelaar en kan dus geen individuele kwesties oppakken.  

Als je problemen ervaart met je superwifi en je komt er met de kennisbank pagina's en/of stappenplannen niet uit, kun je het beste contact met onze helpdesk zoeken. Dat kan het makkelijkst via een terugbel afspraak

We staan garant voor onze hardware dus als het de helpdesk medewerker niet lukt om samen met jou de zaak weer aan de praat te krijgen zal hij/zij daar naar moeten handelen. Te denken valt aan een monteur en/of vervangende hardware.  Die beslissing is niet aan mij en varieert van klant tot klant. Ik hoop dat ik het hiermee verduidelijkt heb. 

22 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Welkom hier, ​@JokaS .  Welk modem en welke superwifi's hebben we het over? Heb jij een box12 of een v10? EN zijn de SW's  SW1 of SW2 (beide rond maar de SW1 is wit en de SW2 is zwart)

Forum|alt.badge.img+2

Afgelopen week update gehad in de nacht. Nu werken de superwifipunten niet meer. Heb al het stappenplan doorlopen van reset. Wat nu??

Hier nog steeds hetzelfde. Groot probleem welke bij KPN ligt m.i.

Alles al gereset en opnieuw aangemeld met hulp van KPN maar het blijft waardeloos. Soms doet de verbinding het een paar uur. Daarna weer drama. De moderators hier op het forum laten zich niet meer horen. Vragen om afbeelding te uploaden en daarna is het stil geworden.  KPN moet toegeven dat vee; van deze problemen zijn ontstaan na een update. Dus draai die update terug als dat mogelijk is of stuur wat retourdozen op zodat de spullen afkoppelt en retourgemtuurd kunnen worden. Geen Service….

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 1, 2025

@Erwin van KPN Ik heb zwarte SW’s. Drie stuks. SW2 dus. En een experia box. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@JokaS . Welke experiabox heb je dan? Een box12?

Je noemt dat je het stappenplan al hebt doorlopen. Bedoel je daarmee dit stappenplan: 

Als dat niet lukt is het verstandig om een terugbel afspraak in te plannen en samen met een collega alles telefonisch langs te lopen

Forum|alt.badge.img+3

Ik zat met hetzelfde probleem. Het enige wat lijkt te helpen is naast de SW's te resetten, is ook het modem een reset te geven.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 17, 2025

@Erwin van KPN Ik heb de schone installatie doorlopen. Heb het een paar dagen laten liggen, want ik word er zeer geïrriteerd door. Vanmiddag ga ik het nog eenmaal proberen, als dat niet lukt zal ik contact opnemen met KPN.

• Deelnemer
  • June 18, 2025

Ik heb het zelfde probleem met Superwifi (de witte). Werkt niet en krijg hem niet meer aan het werk en kost sloten energie. 

Ik heb de installatieinstructie nauwgezet gevolgd, inmiddels drie keer. Zonder effect.

Maar goed: 

Hier volgt mijn verslag van de laatste installatiepoging. (Lees de hoofdletter V als een Vinkje)

1.Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels. V. V

2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten. V

3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert).  V.V

en laat 'm helemaal opstarten. V. 

Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling).V. V

4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend. V

SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje. V V

5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). V. (Knippert niet. Gaat wel uit. Daarna aan, alle lampjes branden, maar wifi doet t niet. Weer gereset. Nu 15’ wachten..(15:40).  V

Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). V

6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. V

Het SuperWifi punt zal zich nu installeren en koppelen aan het modem. Geef dit proces de tijd, laat de SuperWifi een half uur aangesloten. Als de installatie is gelukt dan brand het lampje groen. Na 45 minuten nog steeds paars. Na 3 uur nog steeds.Afgekoppeld. Begint korte tijd (enkele BNN minuten ) blauw te knipperen. Blijft daarna Blauw/paars branden. . 

Andere superwifipunt aangesloten. Stopwatch. na 3 uur nog steeds paars

En zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden (na 1-2 minuten rood branden). niet dus

7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten. Gedaan: hetzelfde resultaat.

8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis als voorheen. Niet dus

• Deelnemer
  • June 18, 2025

Zoals jullie kunnen begrijpen wil ik na dit gedoe eindelijk mijn superwifi aansluiten. Ongelofelijk vervelend dat dit niet lukt.

Wat kan ik doen om het op te lossen; of liever: wat kunnen jullie (KPN) doen?

• Deelnemer
  • June 18, 2025

Net een KPN collega aan de lijn gehad. Prettig. Hij stelde voor om de hele procedure te herhalen. Echter dit zal niets helpen. Hij twijfelde aan de kabel: ik heb nieuwe KPN kabels met de gele stekkers gebruikt. Hij stelde voor dat ik nieuwe superwifipunten zou kopen: echter de superwifipunten werkten gewoon voor de update.  Dus is er sprake van een softwarefout bij de KPN. Dat begrijp ik ook uit de bovenstaande verslagen en genoemde problemen.

Uiteindelijk heeft hij toegezegd dat hij gaat voorstellen om twee nieuwe superwifipunten op te sturen. Aanstaande maandag krijg ik bericht of dit verzoek wordt ingewilligd.

Ik wacht af...

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 18, 2025

@FrankGee, ​@Erwin van KPN  Nou ja! Het kan toch niet zo zijn dat onze SWpunten het niet meer doen door een update waar wij niet om gevraagd hebben!! Ik ben eigenlijk behoorlijk boos omdat ik geen steek verder kom. Toen ik een KPN medewerker die heel vriendelijk was, aan de telefoon had, moest ik de procedure doorlopen zonder dat hij aan de lijn bleef (logisch, immers: je moet soms heel lang wachten). Maar ook deze poging is mislukt. Alles wat we hebben geprobeerd heeft het probleem niet verholpen!! 

Wat nu??

Forum|alt.badge.img+2

@FrankGee, ​@Erwin van KPN  Nou ja! Het kan toch niet zo zijn dat onze SWpunten het niet meer doen door een update waar wij niet om gevraagd hebben!! Ik ben eigenlijk behoorlijk boos omdat ik geen steek verder kom. Toen ik een KPN medewerker die heel vriendelijk was, aan de telefoon had, moest ik de procedure doorlopen zonder dat hij aan de lijn bleef (logisch, immers: je moet soms heel lang wachten). Maar ook deze poging is mislukt. Alles wat we hebben geprobeerd heeft het probleem niet verholpen!! 

Wat nu??

Dit dus…..Ongelofelijk. KPN komt gewoon niet met een oplossing. Nu al een maand verder. Beginnen het nu af te schuiven op de consument terwijl het inderdaad veroorzaakt is door de update. Als het toch jarenlang goed gewerkt heeft en de ochtend na de update van mijn V10 niet meer werkt kun je kabels vervangen wat je wilt maar gaat het toch echt niet werken. Ik weet ook niet meer hoe nu verder…..betalingen maar stopzetten aan KPN en overstappen? Weet niet of ik hier blij van wordt met al mijn gekoppelde abonnementen maar ik baal gewoon dat ik in mijn tuin geen wifi meer heb en zeker met dit mooie weer geen tv meer onder mijn veranda heb…….

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 19, 2025

Hallo ​@KPN  en lezers

Wij hebben ook al een tijdje erg slecht bereik in de tuin, zelfs op de wc😅

Dacht dat het aan onze "oude" wifi versterkers lag, die zijn inmiddels bijna 3 jaar oud. 

Kwam hier op het forum met de vraag; wat moet ik kopen: nieuw modem of nieuwe versterkers? Nu blijkt het dus aan een update te liggen..

Dus ​@KPN wat moet ik doen???

Wilma

Erwin van KPN
Moderator

Wat nu??

Heel simpel, als het niet gelukt is, terugbellen en precies uitleggen wat je al gedaan hebt.

Als ik jou was zou ik een terugbel afspraak maken.  De collega zou een log van het voorgaande gesprek moeten kunnen zien.  Ze zitten er om samen met jou het probleem te analyseren en op te lossen. Als de conclusie getrokken wordt dat jouw SW's niet meer werkend te krijgen zijn, zou hij/zij nieuwe hardware of een monteur moeten aansturen.

Voor de rest van de meelezers: Als het met het stappenplan NIET Lukt, maak een terugbelafspraak voor één op één hulp.  Wij moderators zijn geen helpdesk.  Deze community is met name bedoeld voor klanten die elkaar helpen.

• Deelnemer
  • June 24, 2025

20250624

Beste Erwin van KPN, 

ik kreeg op 18 juni een installatie-instructie om mijn probleem te verhelpen. Dat is dezelfde die ook op jullie website is te vinden.

Zoals je kunt lezen heb ik alle aanbevolen punten in de aangegeven volgorde doorlopen; resultaat: na 3 of 4 keer resetten op de geadviseerde manier: nog steeds geen werkende superwifipunten. Ik denk dat ik nu zo’n 1 ½ dag mee bezig ben geweest. Dat dit ergerlijk is, laat zich makkelijk raden.

Daarna heb ik telefonisch contact gehad met een KPN medewerker van de klantenservice. Hij beloofde mijn probleem voor te leggen aan zijn leidinggevende en te verzoeken om mij twee nieuwe superwifipunten te leveren. Hij beloofde mij op maandag 23 juni te laten weten als dit was toegekend. Ik heb geen bericht gehad, dus geen nieuwe superwifipunten voor mij. 

Je raadt me aan om telefonisch contact op te nemen met een medewerker van de klantenservice. Je begrijpt dat dit een nutteloos advies is, en slechts leidt tot klantenfrustratie. (Bovendien begrijp ik niet dat je het schrijft; immers, ik had het stappenplan al doorlopen en dat kon je boven lezen. Waarom heb je dat niet gedaan? )

Ik kreeg per email wel een verzoek om het gesprek te beoordelen. Hoewel ik met een menselijke man, met een luisterend oor en oplossingsgerichte attitude, had gesproken, heb ik hem niet gereviewed. Immers, de vraag was: hoe was je gesprek (fijn en menselijk). Maar de vraag was niet: “Is je probleem nu opgelost?” En daar gaat het vooral om. Als ik een pos review geef pronken jullie met klantvriendelijkheid. Maar iedereen weet dat het niet oplossen van een door jullie veroorzaakt probleem, uitermate klantonvriendelijk is. Als ik het gesprek negatief label, dan heeft jullie goede medewerker een probleem. De vraag stellen en het positieve antwoord gebruiken is manipulatie van de klant terwijl een negatieve beoordeling leidt  tot het vernederen de medewerker. Een catch 22. 

Ik vraag jullie bij deze opnieuw om de twee superwifipunten in te ruilen voor twee nieuwe, wel werkende superwifipunten. 

Als dit niet lukt zal ik de consumentenbond vragen voor mij contact met jullie op te nemen, en mijn probleem aan jullie klantencontact voor te leggen. 

Vriendelijke groet,

FrankGee

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 24, 2025

@FrankGee héél goed gezegd!!

Ik zit met hetzelfde probleem; zo'n stappenplan 'even' doorlopen klinkt simpel maar dat is het absoluut niet. Het kost tijd (dat heb ik nog wel) maar ook heel veel energie (en dat heb ik niet ivm mijn gezondheid). Van de week geprobeerd één en ander opnieuw op te starten, zelfs dat lukte niet (screenshots aanwezig).

Ik wil ook graag 2 nieuw wifi versterkers. Heb er voor betaald en nu ze niet meer werken lijkt me dat vrij logisch..

• Deelnemer
  • June 24, 2025

Heb net een klachtenbericht naar de KPN gestuurd; ik wacht even een reactie af. Zal deze hier posten

• Deelnemer
  • June 29, 2025

Nav de klachtenbrief (beknopt mijn verhaal gedaan met link naar uitgebreide  afgevinkte stappenplan hierboven) werd ik donderdag jl door een dame gebeld met wsch slaaptekort: wat ik vertelde hoorde of  begreep ze niet, ze herhaalde dezelfde vragen, bijvoorbeeld allerlei details uit het stappenplan. Mijn vraag: “heeft u de link geopend?” beantwoordde zij bevestigend. “Ik heb het stappenplan helemaal uitgevoerd. Maar daar staat toch dat ik alle stekkers uit het apparaat heb getrokken? “ KPN: “ ik vraag het u liever zelf.” 

En daarna: “Wij komen niet verder, u wordt teruggebeld door een collega”. Wanneer? “Dat kan ik u niet zeggen, waarschijnlijk volgende week”.

Communicatief geklungel. Intussen heb ik al weken slecht internet. Niet blij mee…..😡

Wordt tijd dat de KPN probeert te excelleren. De 80/20 regel is ook goed. Als die was toegepast had ik werkend internet. 

Exact zelfde probleem hier (zelf nu ook maar een post aangemaakt) - ik heb de "schone installatie” van mijn SW1s (3 stuks) ook gedaan zonder succes. Echt al uren bezig, en ik ben behoorlijk technisch. Frustratie alom dus, want thuiswerken is niet goed meer mogelijk. 

De glasvezel is overigens wel supersnel, dus daar klaag ik zeker niet over, want veeeeeeeeel beter dan Ziggo in mijn buurt (daar was max 25mbit mogelijk, nu haal ik 700mbit)...

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 8, 2025

Dus ​@KPN ; wat zeggen jullie ervan? Het is nu toch wel duidelijk dat die wifi versterkers op een gegeven moment niet meer voldoende werken. 

Ik zou graag een monteur hier willen hebben zodat hij/ zij alles kan checken. 

Gisteren zat ik naast de router en mijn tablet bleef zeggen dat er geen wifi connectie was. Kon niet verder met hetgeen ik aan het doen was..

Oja, de boel resetten lukte laatst ook al niet (zie screenshots en dan met name de tijd boven in het scherm). 1e foto was al na 5 minuten wachten..

• Deelnemer
  • July 8, 2025

Dit is bijzonder, ook jullie hebben hetzelfde probleem. En KPN blijft stil. Het lijkt de toeslagenaffaire wel.

Ik zou worden teruggebeld. Niet gebeurd. Probleem bestaat nu enkele maanden. 

Hoe is het mogelijk dat KPN dit laat gebeuren. Kennelijk is alleen de omzet van belang, maar niet de afspraken die men met de klanten heeft. De monopoliepositie van de KPN is kennelijk maatschappelijk problematisch aan het worden.  

Ik wacht nog een paar dagen, dan bel ik de consumentenbond voor ondersteuning bij het probleem met de KPN. En ik ga een vraag stellen aan de ACM. Tja, wat kunnen we daarvan verwachten…?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 11, 2025

Om misverstanden te voorkomen. Deze community is een plek waar met name klanten en geïnteresseerden elkaar helpen. Mijn rol als moderator is om de gesprekken in goede banen te leiden en advies te geven . Ik ben dus geen helpdesk medewerker en/of klachten behandelaar en kan dus geen individuele kwesties oppakken.  

Als je problemen ervaart met je superwifi en je komt er met de kennisbank pagina's en/of stappenplannen niet uit, kun je het beste contact met onze helpdesk zoeken. Dat kan het makkelijkst via een terugbel afspraak

We staan garant voor onze hardware dus als het de helpdesk medewerker niet lukt om samen met jou de zaak weer aan de praat te krijgen zal hij/zij daar naar moeten handelen. Te denken valt aan een monteur en/of vervangende hardware.  Die beslissing is niet aan mij en varieert van klant tot klant. Ik hoop dat ik het hiermee verduidelijkt heb. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 11, 2025

Nou dan gaan we maar een terug-bel-afspraak maken hè..

Maar ik zou het wel héél erg op prijs stellen als er dan daadwerkelijk iets opgelost wordt, ik kan nl niet op en neer mijn huis door rennen