Skip to main content
Beantwoord

SuperWifi punten werken niet naar behoren na modem update

• 21 februari 2025
  • 10 reacties
  • 591 keer bekeken

Geachte Lezer,

Nadat afgelopen week de modem is geüpdatet heb ik maar met 1 superwifipunt dat werkt, deze die werkt , werkt ook alleen maar als deze bekabeld is aangesloten.

Ik heb het stappenplan doorlopen zonder resultaat.

Het andere superwifipunt werkt helemaal niet, blijft groen knipperen. Ook met het stappenplan en bedraad aangesloten, geen verbetering. Dit wifipunt is zelfs niet te resetten. Hoe lang ik de knop ook induw. Geen reactie. Alles geprobeerd, maar blijft groen knipperen. Al minimaal 1 dag.

Erg vervelend allemaal. Wat kan ik nog meer doen? 

Beste antwoord door Voorstad

Wifipunt is defect volgens de helpdesk, al een andere gehaald bij KPN winkel. Deze doet het wel.

Bekijk origineel

10 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 21 februari 2025

@Voorstad 

Ik zou het super wifi punt een harde geven via onderstaand stappenplan:

1. Plaats het super wifi punt dichbij het modem in een stopcontact vervolgens moet je wachten totdat hij volledig is opgestart en een constant lampje heeft.
  2. Vervolgens reset u het super wifi punt via het reset gaatje achter op het apparaat totdat deze rood begint te knipperen. Zonder dat deze aangesloten zit met ethernet kabel.
  3. Nu is het wachten totdat het super wifi punt constant paars brand.
  4. Nu ga je het super wifi punt koppelen aan het modem via een netwerk kabel deze sluit je aan op een van de gele LAN poorten en het super wifi punt.
  5. Deze laat je een uur gekoppeld aan het modem hangen zodat de software geïnstalleerd kan worden.
  6. Na een uur koppel je het super wifi punt los en plaats je het terug op de oorspronkelijke plek. 
  7. Hoop dat dit het probleem oplost

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 februari 2025

Punt 1 werkt al niet. Wifipunt gaat start op en gaat groen knipperen. Resetten werkt niet, hoelang ik de knop achterop ook indruk met een paperclip.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 21 februari 2025

@Voorstad 

Als je hem in het stopcontact doet zonder ethernet kabel dan moet ie naar enige tijd constant een kleur gaan branden vanaf dat moment moet je hem resetten. Of wordt het lampje niet constant naar een aantal minuten?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 februari 2025

Klopt, het lampje wordt nooit constant aan. Hij start op , groen knipperend, na een tijdje wordt deze even paars. Dan gaat deze weer groen knipperen en dat is het dan.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 21 februari 2025

@Voorstad 

En u heeft er geen ethernet kabel aan verbonden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 februari 2025

Ook dat klopt

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 21 februari 2025

@Voorstad 

Ik zou even contact opnemen met één van mijn collega's via het telefoonnummer: 0800-0402

Je kunt ook een terugbel afspraak inplannen, dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak maken

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 21 februari 2025

Ik sta in de wacht.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 21 februari 2025

Wifipunt is defect volgens de helpdesk, al een andere gehaald bij KPN winkel. Deze doet het wel.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • 170 reacties
  • 21 februari 2025

@Voorstad 

Mooi dat je geholpen bent. Fijn weekend!

Reageer