Skip to main content

Graag een goed advies / oplossing gevaagd.

Ik heb alle opties die worden aangedragen door de helpdesk en hier op het forum al geprobeerd maar blijft het probleem houden.

Ik heb een KPN Box 12 met 6 (witte) super wifi punten. 6 omdat ik anders een veel te slecht bereik heb. Sinds een week of zes heb ik het probleem dat 2 van de 6 super wifi punten oranje blijven branden terwijl de andere 4 netjes groen zijn. De superwifi punten staan altijd op dezelfde plek. Beide super wifi punten die oranje branden staan dicht bij de Box12 (3 en 4 meter afstand). Één van de twee die oranje blijven is het wifi punt waarop de TV kasje met UTP is aangesloten. Hierdoor ervaar ik ook meer dan regelmatig een haperend TV beeld.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat alle wifi punten weer netjes groen worden (en blijven!)?

In de KPN thuis app heb ik ook geen overzicht meer van alle super wifi punten en inloggen op de KPN Box 12 kan ook niet meer tenzij ik rechtstreeks met een UTP kabel de laptop aan de Box 12 hang.

Hallo @Erombout oranje betekent een minder goede verbinding en staat dus ongunstig ten opzichte van de modem. Oplossing is experimenteren met verschillende plekken in de betreffende ruimte waar ze staan totdat de versterker weer groen gaat branden, het mooiste is ook de versterker met de voorkant te richten naar de plek van de modem, zodat ze elkaar zo goed mogelijk ‘zien’.

 


Dat oranje minder gunstig is weet ik, maar ze staan nagenoeg naast de Box12. Ook als ik ze er fysiek naast zet (minder dan 1 meter op dezelfde tafel) dan blijven ze oranje. Dit terwijl ze altijd groen waren.


Hallo @Erombout dan even een volledige reset geven en weer aansluiten als nieuw uit de doos.