Skip to main content

Helaas is het niet gelukt om mijn twee nieuwe superwifi's werkend te krijgen. Al meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice en eindresultaat is dat 1 wifipunt groen blijft knipperen en de ander paars blijft branden. Iemand nog een idee? Ik ga morgen maar twee nieuwe versterkers kopen en hoop dat het dan opgelost is, maar ik ben bang dat het iets in de modem is, dat hij de wifi-instellingen niet goed doorgeeft ofzo. Beide versterkers hebben een uur aan het modem gehangen en brandden toen groen.

 

Ik weet het echt niet meer.

Helaas is het niet gelukt om mijn twee nieuwe superwifi's werkend te krijgen. Al meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice en eindresultaat is dat 1 wifipunt groen blijft knipperen en de ander paars blijft branden. Iemand nog een idee? Ik ga morgen maar twee nieuwe versterkers kopen en hoop dat het dan opgelost is, maar ik ben bang dat het iets in de modem is, dat hij de wifi-instellingen niet goed doorgeeft ofzo. Beide versterkers hebben een uur aan het modem gehangen en brandden toen groen.

 

Ik weet het echt niet meer.

Welke heb je precies en welk modem heb je ?


Twee stuks superwifi 2 en de KPN box 12 heb ik.


Reset de twee superwifi”s zodat ze paars knipperen.

Dan box12 even van de stroom halen voor 5 minuten. Insteken en rustig laten opstarten. Wacht 10:minuten. Koppel dan je Superwifi’s opnieuw aan Box12. Let er op dat je daarvoor een vrije LAN poort gebruikt. Doe ze een voor een en niet gelijktijdig is mijn ervaring.

Wacht nadat superwifi groen is lang genoeg (30:minuten) voor je ze loskoppelt.

Nieuwe versterkers kopen is zonde geld. Je superwifi gaat gewoon werken. Soms is een beetje geduld nodig.


Ik ben er al zo lang mee bezig maar geef het nog één kans. Superwifi's branden paars na reset; ze knipperen niet he?


Klopt, ze knipperen inderdaad niet. Doe ook even je box12 van de stoom halen zoals ik beschreef. Dat is bij mij de oplossing als superwifi niet wilt koppelen. En 1 voor 1 koppelen.


Oke, ik ga ie stappen doorlopen en ben met een uurtje weer terug met het resultaat. Op hoop van zegen 🙄


Zoals @Roy74 verteld met het 100% werken!


Fingers crossed! Had eerder vandaag iemand aan de lijn en die zei dat ik 30 minuten moest wachten. Daarna een collega die het over 60 minuten had 🤔 Je kan nergens aan zien wanneer het modem alles heeft doorgegeven aan de versterker he? Maar ik laat hem er straks 30 minuten aan hangen en daarna checken. Maakt het dan nog uit hoever ik hem van het modem afhang in eerste instantie? Kan hem op een meter inpluggen, maar bij geen goed bereik hoort hij in ieder geval niet groen te blijven knipperen, maar oranje of geel dacht ik... We gaan het zien. Ik ga zo de eerste aan het modem hangen. Bedankt in ieder geval tor zover.


Hmmm net eerste wifi aan de modem gehangen en begon toen xx seconden blauw te knipperen. Nu brand er niks meer. Is dat een kwestie van 1 seconde op de wps drukken?


Hmmm net eerste wifi aan de modem gehangen en begon toen xx seconden blauw te knipperen. Nu brand er niks meer. Is dat een kwestie van 1 seconde op de wps drukken?

Je hoeft niet op de wps knop te drukken. Je hoeft nadat de superwifi’s paars branden ze alleen 30 minuten met een UTP kabel aan 1 van de LAN poorten van Box12 te hangen. Eerst box12 een koude start geven zoals ik schreef. Daarna 30 minuten zo laten. Daarna herstart ik superwifi altijd even door de even van de stroom te halen. 


Nadat je alles gereset hebt, hang je eerst het eerste SuperWiFi2 punt aan je modem met een netwerk lan kabel, je laat alles lekker door laden zonder ergens op te drukken.
Je laat hem aangesloten voor ongeveer 15 minuten met de netwerk kabel, daarna koppel je hem af en herstart je het wifi punt. Daarna zal hij opstarten, je lampje zal op een gegeven moment oranje of green gaan branden van het SuperWiFi2 kastje. Daarna herhaal je alles, met je tweede SuperWiFi2.


Oke, ik kom nergens aan en wacht nog even af. Als dit het is, word ik gek en blij tegelijk haha. Voordat ik de superwifi in het stopcontact steek straks, zal ik nog even 2 minuten wachten.


Heb hem er net vanaf gehaald en een paar meter van de modem aangesloten, maar helaas knippert hij weer groen...


Heb hem er net vanaf gehaald en een paar meter van de modem aangesloten, maar helaas knippert hij weer groen...

Knipperen betekend dat hij aan het opstarten is, even laten door gaan! 


Ik laat hem met rust. Kom net van buiten waar ik geen wifi had en telefoon springt ook niet automatisch terug op wifi. Hopelijk een goed teken


Ik laat hem met rust. Kom net van buiten waar ik geen wifi had en telefoon springt ook niet automatisch terug op wifi. Hopelijk een goed teken

Als hij helemaal klaar is met het lampje constant groen branden.


En hoelang zou dat max mogen duren ongeveer?


En hoelang zou dat max mogen duren ongeveer?

Minuut of 5.


Helaas knippert hij nog steeds groen... Zucht


Hoe lang heb je hem op de kabel gehad, en hoever staat hij ?
Als je nu de kabel erin drukt, en dit even voor 10 min doet.
Daarna je wifi punt herstarten, wat gebeurt er dan ?


Ongeveer een uur bekabeld en een meter of 3 van de modem af. Morgen verder... of niet. Ben er wel klaar mee


Wifipunt herstarten is gewoon 2 minuten van de stroom.,  toch?


Klopt!


Blijft groen knipperen. Kan ik op de een of andere manier de modem een harde reset geven? Dus echt terug naar fabrieeksinstellingen en vanaf het begin weer starten?


Ja dit kan, je moet het dan ook weer met de SuperWiFi2 doen.
Er zit een klein reset gaatje achter de modem, deze indrukken totdat alle lampjes uit gaan op het modem en de SuperWiFi2.