Skip to main content

Na het veelvuldig opnieuw installeren/resetten van de router plus SuperWifi punten blijft het maar haperen.
De versterkers starten eens in het kwartier ongeveer opnieuw op. Ook de nieuwste die ik erbij heb gekocht laat het nog altijd niet toe.
De nieuwe router heeft ook al niet geholpen. Ze staan ook zeker dicht genoeg bij elkaar.

Wat te doen?

Hoi ​@Hooijdonk244. Welkom op de community! Wat vervelend dat jouw SuperWifi steeds opnieuw opstart, zeker als je al zoveel hebt geprobeerd om het op te lossen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de SuperWifi punten blijven herstarten. Goed dat je al hebt gekeken naar de afstand en zelfs een nieuwe router en extra punt hebt geprobeerd. 

Zou je ons een paar dingen kunnen laten weten?

• Heb je de SuperWifi punten bekabeld aangesloten of werken ze draadloos?

• Gebeurt het herstarten op vaste momenten of volledig willekeurig?

• Heb je toevallig ook last van wegvallend internet op je andere apparaten, zoals bekabelde computers of tv?

Daarnaast raad ik aan om MijnKPN te gebruiken als je dat nog niet hebt gedaan. Kom je er niet uit, of voor snellere hulp, maak dan gerust een belafspraak. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder.

Hi Vikash,

Bij deze de antwoorden:

• Draadloos
  • willekeurig. Van de drie SuperWifi zijn er twee oude witte modelle 
  • De wifi van de xperia box 12b blijft gewoon werken, maar dat dekt een klein deel van het huis.

groet

Hallo ​@Hooijdonk244 ,

SW 1 zullen niet meer goed gaan werken na de software update van KPN routers.

Dit is bekend alleen door KPN wordt dat verzwegen.

Had zelf 3 SW1 in gebruik, perfect werkend, totdat de routers werden ge-update met nieuwe software.

Afgelopen weekend afscheid genomen van SW1 en nu SW2 en alles werkt weer naar behoren.

Je kan bellen, configureren en testen wat je wilt maar komt niet goed.

Monteur afgelopen weekend bevestigde mijn vermoeden al en heb toen maar SW2 aangeschaft bij hem om van de ellende af te zijn.

​Bedankt voor je bericht en het delen van je ervaring. Voor klanten die nog SuperWifi 1 punten gebruiken, adviseren we het volgende:

1. Zet het SuperWifi 1 punt terug naar de fabrieksinstellingen.

2. Sluit het punt bekabeld aan op het modem.

3. Zet het punt aan; het zal opstarten en automatisch de KPN-software downloaden. Dit proces duurt ongeveer 30 minuten.

4. Brandt het LED-lampje daarna continu groen? Dan kun je het punt loskoppelen en elders in huis plaatsen.

Let op: wanneer het SuperWifi 1 punt te ver van het modem of een ander SuperWifi 1 punt staat, kan het geen verbinding meer maken via de 5GHz-band en zal het LED-lampje rood branden. Dit is op te lossen door het punt dichterbij te plaatsen of bekabeld aan te sluiten. 

Kom je er niet uit, of voor snellere hulp, maak dan gerust een belafspraak. Een van mijn collega's belt je dan terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder.

@M.Meijer dankjewel. Heb vandaag de monteur laten komen en die was het er ook mee eens dat de oude punten we moeten.

Heb nu 3 versterkers staan en dat dekt alles heel goed.

@Vikash van KPN zoals gezegd had ik die acties reeds allemaal uitgevoerd. Beter is om alle wifiversterkers 1 kosteloos te gaan vervangen, want nu krijg je meer meldingen met kosten en je kan de klant verbazen. Toch bedankt.

Voor nu lijkt alles opgelost dankzij de monteur.

Bedankt.

Hallo ​@Vikash van KPN ,

Ik wil niet lullig doen maar je collega's  die aan “het front” werken zijn het niet met je eens.

Het zou beter geweest zijn als KPN hierover een eerlijke statement had gemaakt van “beste klanten, wij gaan over op nieuwere, veiliger en betere technieken en daarom moeten wij afscheid nemen van SW 1.” 
en dan een flinke korting bieden aan de klanten die SW1 in gebruik hebben.

Het zal ook een hoop belletje opleveren maar dan is men in ieder geval eerlijk geïnformeerd geweest en niet zolang ellende gehad van deze update.

Voor de mensen die SW1 gehuurd hebben, bel KPN en eis gewoon vervanging van deze door SW2, je betaald ervoor.

Reageer