Beste @Polleke1962 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en probeer je wifipunten in 1e instantie wel bekabeld aan te sluiten?
Modem is Sagemcom type 12
Heb ze beide in eerste instantie bedraad aangesloten aan t modem.
Modem is Sagemcom type 12
Heb ze beide in eerste instantie bedraad aangesloten aan t modem.
En dan worden ze niet constant groen? Bedraad aangesloten?
Beste @Polleke1962 zie onderstaande link voor mogelijke oplossingen:
Succes.
Bedraad aangesloten worden ze groen.
Na loskoppelen gaat nog 2 knipperen en houd r niet meer mee op
Bedraad aangesloten worden ze groen.
Na loskoppelen gaat nog 2 knipperen en houd r niet meer mee op
Beste @Polleke1962 als ze bekabeld groen worden na een paar minuten, beter nog minimaal 15 tot 20 minuten bekabeld aangesloten laten en dan loskoppelen en ergens neer zetten en zorgen dat ze groen blijven, worden ze oranje, dan staan ze te ver van de modem en wordt de snelheid verlaagd.
Zie ook de link die ik eerder stuurde.
Succes.
Klopt weet dat het zo zou moeten werken, maar helaas bij superwifi 2.0 die ik als 2e wil installeren is dit niet het geval, zelfs na een uurtje of 12 niet, dan heb ik m toch voldoende de tijd gegeven om het proces af te ronden. Maar hij blijft groen knipperen helaas.
Kan het wezen dat die SuperWiFi nog op oude firmware draait en de rest wel bijgewerkt is?
Heb de update gedraaid en is ook in orde. Ik weet het niet meer helaas.
Toch bedankt voor de tips en advies allemaal.
Beste @Polleke1962 geeft de wifipunten eens een fabrieksreset en installeer dan als nieuw uit de doos volgens de meegeleverde handleiding en zie ook nog eens onderstaande link voor aanvullende info:
Succes,
Bedankt voor de ip,
Maar zelfs dit heb k al geprobeerd.
Beste @Polleke1962 wacht dan s.v.p. de reactie van andere mede-forumleden af of van het moderatieteam.
Succes.
Goedemiddag @Polleke1962! Wat een vreemde situatie. Ik moet je eerlijk bekennen dat @JanD je de stappen heeft doorgegeven die ik zie adviseren en ik weet even niet wat ik daar nog aan kan toevoegen. Je houdt dus één van de twee versterkers bekabeld aangesloten? Zou het misschien nog een idee zijn om de versterkers om te wisselen van plek? Om te kijken of het probleem dan meeverhuist?
Heb het KPN modem in meterkast, t werkende superwifi 2 punt draadloos dus als cliënt en de 2e superwifi die niet werkt ook draadloos. Is wel te zien bij de wifi cliënts van het modem, Maar niet als superwifi punt.
Heb het KPN modem in meterkast, t werkende superwifi 2 punt draadloos dus als cliënt en de 2e superwifi die niet werkt ook draadloos. Is wel te zien bij de wifi cliënts van het modem, Maar niet als superwifi punt.
Beste @Polleke1962 als de meshfunctie goed werkt bij de combi modem/wifipunten zie je ook geen onderscheid, want dan heeft alles 1 naam en wachtwoord en verbindt een device daar waar het signaal op dat moment het sterkste is en dat kan dus de modem/router, wifipunt#1 of wifipunt#2 zijn, is ook niet belangrijk, als je met het betreffende device maar een goede verbinding hebt.
Het meest ideale is beide wifipunten bekabeld aangesloten, je kunt ze a.h.w. rijgen:
modem<--->wifipunt#1<--->wifipunt#2.
<--->is dan de netwerkkabel.
Oké, duidelijk bedankt voor deze tip. Maar t lijkt mij dat deze toestellen zijn om je draadloze netwerk te verbeteren. Vanmiddag een schone installatie van de superwifipunten gedraaid: Toestel 1 gaat het hele proces doen, bij toestel 2 wederom aan het eind van het proces: melding: Geen toestel gevonden, en Controleer de aansluitingen. Ik geef het op.
Beste @Polleke1962 de wifipunten zijn er inderdaad of je wifibereik te vergroten. maar diezelfde wifipunten moeten wel eerst een goed signaal ontvangen om het weer draadloos te kunnen verspreiden.
Dus als de wifipunten het signaal eerst bekabeld aangeleverd krijgen heb je het maximale profijt en het minste verlies.
Succes.
Je kan altijd even contact zoeken met de klantenservice. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt! Dan lopen mijn collega's dat samen met je na!
Is wel te zien bij de wifi cliënts van het modem, Maar niet als superwifi punt.
Gebruik je misschien WPS om de WiFi punten te koppelen?
Nadat ik het installatieproces diverse keren heb geprobeerd idd die optie ook geprobeerd maar dat maakt geen bal uit.
Maar zoals ik al typte: Ik geef het op met dat toestel.
M’n buurman heeft ook geprobeerd deze superwifi te installeren, maar ook daar slaat heel het systeem op hol.
Mocht er een hobbyist zijn die hier een uitdaging in ziet, k heb t toestel hier liggen.