Skip to main content

KPN vraag veel geld voor de superwifi punten. Wat een k technologie is dat! Valt regelmatig compleet. Rode lampje knippert en je kunt doen wat je wilt (alle aanwijzingen volgen op forum) maar niks werkt. Soms gaan de lampjes ineens op groen zonder verdere duidelijke reden en dan weer op rood zonder duidelijke reden. Veel geld voor zeer onbetrouwbare techniek. 

@Cees.L  Jammer dat je deze ervaring hebt. 

We hebben een kennisbank vol met tips en tricks: https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134

Kun je aan de hand daarvan vertellen bij welke stap het misgaat? 


Beste Erwin, leuk dat je reageert en met het standaard antwoord.
 

Ik zoek niet het standaard antwoord. Ik heb alle stappen van het forum en KPN al tientallen malen gedaan en uiteindelijk gaat het dan soms weer werken. Vaak overigens om onverklaarbare reden. En lijkt het toeval. Het is steeds heel veel werk met heel veel geduld en uitproberen. Ik ben er wel tot 1-3 uur per keer mee bezig.
 

De vraag is hoe is dit te voorkomen? Is de techniek van de superwifi zo instabiel dat het zo vaak gebeurt? Er zijn eindeloze rijen mensen met hetzelfde probleem op forum. Dat moet toch veel beter kunnen? Zelf diagnose en herstart? 

Te gek dat zo’n duur product zo slecht kan zijn. 

 

 


Beste Erwin, leuk dat je reageert en met het standaard antwoord.
 

Ik zoek niet het standaard antwoord. Ik heb alle stappen van het forum en KPN al tientallen malen gedaan en uiteindelijk gaat het dan soms weer werken. Vaak overigens om onverklaarbare reden. En lijkt het toeval. Het is steeds heel veel werk met heel veel geduld en uitproberen. Ik ben er wel tot 1-3 uur per keer mee bezig.
 

De vraag is hoe is dit te voorkomen? Is de techniek van de superwifi zo instabiel dat het zo vaak gebeurt? Er zijn eindeloze rijen mensen met hetzelfde probleem op forum. Dat moet toch veel beter kunnen? Zelf diagnose en herstart? 

Te gek dat zo’n duur product zo slecht kan zijn. 

 

 

Oké, hier komt een wat persoonlijker antwoord. De apparatuur is in principe prima, maar draadloos internet is maatwerk en vereist soms wat experimenteren. Er zijn genoeg klanten op dit forum die hun netwerk nagenoeg probleemloos werkend hebben gekregen.  Het is echter belangrijk om te weten wat wel en niet mogelijk is.

Is er een grote afstand tussen verschillende punten? Gebruik dan op z'n minst een kabel om een SuperWifi-punt te verbinden. Is je woning goed geïsoleerd? Hou er dan rekening mee dat je mogelijk met de plaatsing van je apparatuur moet experimenteren. Draadloos internet is afhankelijk van talloze variabelen die niet altijd voor de hand liggen. Het is geen wondertechniek; je blijft onderhevig aan de wetten van de natuurkunde.

Verder heb je nog niet veel informatie gegeven over jouw specifieke situatie. Waar staan de apparaten? Hoe heb je ze met elkaar verbonden? Wat staat er in de buurt van de router en de SuperWifi-punten? Hoe dik zijn de muren?

Een aspect dat we nog niet hebben besproken, is de mogelijkheid dat het probleem al bij de signaalaanvoer begint. Als dat het geval is, kun je blijven proberen, maar zal het nooit beter worden.

De truc om dit te testen, is om tijdelijk alleen met het modem te testen. Als de verbinding dan stabiel blijft, kun je verder experimenteren met wat ik hierboven heb beschreven (en natuurlijk alles wat in de kennisbank staat).

Je kunt ook bellen en vragen of een collega met je meedenkt.

 

 

 


Beste Erwin, leuk dat je reageert en met het standaard antwoord.
 

Ik zoek niet het standaard antwoord. Ik heb alle stappen van het forum en KPN al tientallen malen gedaan en uiteindelijk gaat het dan soms weer werken. Vaak overigens om onverklaarbare reden. En lijkt het toeval. Het is steeds heel veel werk met heel veel geduld en uitproberen. Ik ben er wel tot 1-3 uur per keer mee bezig.
 

De vraag is hoe is dit te voorkomen? Is de techniek van de superwifi zo instabiel dat het zo vaak gebeurt? Er zijn eindeloze rijen mensen met hetzelfde probleem op forum. Dat moet toch veel beter kunnen? Zelf diagnose en herstart? 

Te gek dat zo’n duur product zo slecht kan zijn. 

 

 

Hallo @Cees.L. Ik denk dat je een standaard antwoord van @Erwin van KPN krijgt omdat je in je eerste post vrij weinig informatie geeft. Welk modem betreft het bijvoorbeeld. En gaat het om de zwarte superwifi?

Het is zeker waar dat wifi kwaliteit sterk afhangt van lokale omstandigheden die ook nog eens kunnen wijzigen. Vaak is een kanaalwijziging al een oplossing. Poog het in ieder geval constructief te houden want dan zijn er genoeg mensen die willen helpen.

Ik draai al een jaar zeer stabiel met mijn box12 en superwifi2. Mijn draadloze netwerk is echt top en zeer stabiel. Ik vind superwifi een koopje voor zo veel plezier.

 


Dat is heel fijn voor jou. Maar je mist het punt.  Lijkt me wel slechts anekdotisch bewijs dat jouw installatie wel werkt voor de kwaliteit van het product. Gezien de overweldigende hoeveelheid vragen over alle kleuren lampjes en wegvallen van de verbindingen is er veel meer bewijs voor de zwakte van het Product. Zwarte wifi en glasvezel modem. Er zijn inderdaad heel veel heel zinnige oplossingen te vinden aangereikt door veel welwillende en behulpzame mensen en na weer wegvallen krijg ik alles uiteindelijk weer aan de praat.
 

Daar gaat het mij dus niet om!

 Het blijft mij verbazen dat KPN geen betere alternatieven biedt. Vergelijk het met de oude KPN TV kastjes die inmiddels zijn vervangen door nieuwe met veel meer zelf diagnostiek en herstel vermogen. Dat zoek ik! 


Dat is zeker fijn. Heb er veel plezier van. Is het je intentie wel om het op te lossen?
Als je ontevreden bent over superwifi is een alternatief ook een optie.


U zoekt dus eigenlijk de beste oplossing als ik het goed begrijp. Nou die is er en ik heb et. Ik heb utp kabels getrokken naar de plekken waar ik goed wifi wil en daar heb ik de wifipunten op aangesloten. Nog nooit uitval meer gehad en perfect wifi door het hele huis met de volle snelheid. Het is wat werk maar het is het waard. Die verkooppraatjes dat alles maar draadloos kan geloof ik niet meer in.


U zoekt dus eigenlijk de beste oplossing als ik het goed begrijp. Nou die is er en ik heb et. Ik heb utp kabels getrokken naar de plekken waar ik goed wifi wil en daar heb ik de wifipunten op aangesloten. Nog nooit uitval meer gehad en perfect wifi door het hele huis met de volle snelheid. Het is wat werk maar het is het waard. Die verkooppraatjes dat alles maar draadloos kan geloof ik niet meer in.

Haha @Joep1965 dat is waar. Maar als je de juiste verwachtingen hebt en wat moeite doet om optimaal te configureren kan draadloos ook aardig werken. Een draad is minder gevoelig voor de omstandigheden.