Skip to main content

Na het wijzigen van mijn wifi password en het opnieuw opstarten van mijn box 12, wil mijn superwifi niet meer verbinden. Bedraad aansluiten levert na enkele minuten een continue groen lampje op, maar onbestaand brandt hij rood. Wordt ook niet zichtbaar in de Thuis app.

Resetten heb ik al geprobeerd.

Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd (behalve mijn hele avond verspillen aan het veranderen van een wifi wachtwoord)?

Hoi @Tandjes . Wat vervelend dat dit gebeurt.

Misschien heb je iets aan de kennispagina's? Hier staat stap voor stap uitgelegd hoe je ze moet installeren. Mijn advies zou zijn om weer helemaal bij stap 1 te beginnen. (en ook je router een reset te geven).

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-versterkers-134

 


Heeft u de KPN Box gereset? Met paperclip 15 seconden het kleine resetknopje vasthouden? Met stekker in het stopcontact, LAN kabels (gele poorten) los?

SuperWiFi's ook op dezelfde manier?


Nee, ik heb de KPN Box niet gereset omdat ik niet al mijn setting opnieuw wil instellen. Voor iets simpels als een wifi wachtwoord veranderen zou dat toch ook niet nodig moeten zijn?

Bovendien heb ik op dit forum gelezen dat juist de ingestelde SSID en wifi wachtwoorden een reset zouden overleven, althans teruggezet worden vanaf een centrale server waar ze opgeslagen staan.. 

 


Waarschijnlijk is er een firmware update geïnstalleerd. Daarna is een reset vaak noodzakelijk om de SuperWiFi's weer draadloos te laten koppelen. Helaas, ik kan er ook niets aan doen.


Na vele pogingen en twee van de drie superwifi’s een factory resets is het toch gelukt om alle superwifi’s weer verbonden te krijgen. Dank voor het meedenken.


Fijn dat het gelukt is! Helaas is het soms best even stoeien. :-(  Ik hoop dat  toekomstige updates minder roet in het eten gooien.