Skip to main content

Ik ben in bezit van een experiabox (v12) en 1 superwifi punt. 

Nu gebeurt het regelmatig dat dit superwifi punt klachten vertoont: 

  • complete uitval (lampjes uit, alles dood). Wifi traag want experiabox staat ver weg
  • ZEER traag internet (2Mbit/s terwijl ik 1000Mbit heb (en 600 haal via WiFi op mijn telefoon als de versterker wél werkt)
  • Uitval zonder dat lampjes weg vallen. Verbinding is er met WiFi punt maar géén verbinding met rest van netwerk of internet. 

De oplossing? stroom uit en terug in schakelen. 

Dit moet nu echter ongeveer elke avond en dat lijkt mij niet normaal. 

Wat kan ik hieraan doen om te verbeteren? 

(De mijn KPN app zegt dat alles altijd toppy in orde is, dus daar mag ook wel eens kritisch naar gekeken worden als je het mij vraagt)

Apparaten die aangesloten zijn via dit WiFi punt

  • 2x mobiele telefoon
  • nVidia shieldTV
  • Laptop

Als er storing is, hebben álle apparaten problemen met de connectie en zijn alle problemen na een herstart verholpen. 

De WiFi punt zit zonder kabel aan de experiabox verbonden, juist omdat kabel trekken zeer slecht mogelijk is wat dit de oplossing

Wat zuur dat je SuperWifi punt zo labiel is @Zilverdael80, niet ok dat je hier élke avond mee aan de slag moet om een beetje fatsoenlijk online te blijven 😬

Waar ik nu als eerst toch benieuwd naar ben, is of de situatie anders is als je het SuperWifi punt bekabeld aansluit op je Box 12. Zou je dat toch 1 avond willen doen, puur om te testen?

Zou je me ook kunnen vertellen op welke software versie je Box 12 nu draait en of je een witte of zwarte SuperWifi in huis hebt?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik hoop dat dit inhoudt dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Helaas is het probleem niet opgelost.

De reden van een verlate reactie is dat het forum mij niet liet posten, ik moest telkens opnieuw inloggen, nu probeer ik het maar via een andere browser in de hoop dat dit bericht wel door komt.

 

In ieder geval, kabel aangesloten, maar helaas zonder resultaat.
De WiFi blijft onstabiel en wegvallen.

De KPN app blijft aangeven dat alles helemaal top en perfect is, terwijl ik via speedtest soms maar 5MBit/s haal op een 1GBit lijn.

 

Ik heb zwarte ronde SuperWiFi, ongeveer een maand of 3 oud denk ik nu. Vanaf dag 1 problemen helaas.

KPN Box 12 Firmware V12.C.23.04.32

 


Het bij die software versie op de v12 wel van belang dat de superwifi,s ook van de juiste bijbehorende software versie zijn voorzien.

Log in op de v12 en zie of de superwifis in het netwerk overzicht sepraat zichtbaar zijn als icoon.

Bij twijfel sluit de zwarte superwifi met een ethernetkabel direct aan op het v12 modem.

Laat deze opstarten en ga dan met de sateprikker aan de achterzijde van de superwifi een reset uitvoeren.(ingedrukt houden totdat alles meerdere keren rood knippert.) 

Dan gedurende 20min aangesloten laten.

Voer hetzelfde uit met evt extra SW2.

trek nu de ethernet kabel los per SW2. Deze zou nu binnen 1 minuut draadloos verbinding moeten kunnen maken. Kan eerst een tijdje oranje zijn daarna groen.

Als ze via een kabel blijven aangesloten kan de kabel evt weer terug.


Ik zie de SW2 in het admin menu van de V12 terug.

Echter zijn er altijd 0 apparaten aangesloten (terwijl er zelfs apparaten op minder dan 1 meter staan)

Ik ben er ook vrij zeker van dat het aantal ‘0’ niet klopt, daar apparaten lijken te missen uit de lijst met verbonden apparaten. Maar hier zit een bug in het overzicht gezien ik 19 verbonden apparaten heb en de lijst niet wil scrollen dus ik zie er maar 17

Als ik mijn apparaten optel kom ik uit op 18 draadloos en 6 bedraad. (dus die 19 zouder er minimaal 24 moeten zijn)

 

Resetten van modem en/on wifipunt heeft geen oplossing geboden, apparaten blijven traag en onbetrouwbaar voornamelijk op de eerste verdieping (waar dat superwifi punt staat)


@BruisTablet heb jij met deze nieuwe informatie nog een idee wat hier aan de hand kan zijn?