goedenavond,
lange tijd tevreden geweest over de verbinding die er als volgt uitziet.
Meterkast, met Box 12, hieraan twee bedrade witte superwifi punten. Een superwifi punt direct naast de box 12 en een bedraad op zolder. Aanleiding voor onderzoek komt voort uit het gegeven dat het bedrade punt op zolder niet meer werkt. Mogelijk na een update? Er brandt wel een groen licht op het wifi punt maar er komt geen data door. Betekent dat alle devices die op dit superwifi punt staan ingelogd, wel verbinding hebben maar feitelijk geen data doorgeven. Nader onderzoek wijst uit dat de enige werkende wifi verbinding die van de box 12 is. TV, KPN kastje en omvormer zonnepanelen werken allemaal bedraad. Geen enkel probleem.
Twee keer contact helpdesk en reset van superwifi punten en van box 12. Lampjes op de wifi punten branden weliswaar groen maar het signaal komt er niet uit. Internetsnelheid op zolder rond e 25 mbitp/s. Dit is het restant van het signaal van box 12. Ik werk nu thuis met een kabel door het huis om boven op werkkamer te kunnen werken. Twee keer gebeld, beide keren advies gekregen om te resetten wat dus niet heeft geresulteerd in verbetering. Mijn abonnement zou goed moeten zijn voor 1000mbit/s.
Wat kan ik nu het beste doen?