Skip to main content

Sinds een paar weken geen signaal meer van mijn superwifi punt. kPN gebeld en die zeggen dat je na de update inderdaad geen WiFi meer hebt van de superwifi tenzij je er nog eentje bijbesteld. Die eerste had ik al niet willen kopen en nu proberen ze me ook nog een tweede aan te smeren. Dit is toch hun probleem en niet de mijne.. alles werkte naar behoren totdat zij met een update kwamen. Wat een slechte service is dit. Oja, als  daarover ik een klacht heb dan mag ik een brief schrijven want telefonisch lossen ze niets voor je op, laat staan dat ze een klacht noteren voor je. Hallo, het is 2023 en je vraagt me om een brief te schrijven?

Goed verhaal jongens, ga zo door

Is dit alleen een mededeling of heb je een helpende hand nodig @Maikel 2023 ?


De helpende hand heb ik gevraagd aan KPN, die kwamen met de oplossing om nog een extra superwifi aan te schaffen. Dus eigenlijk maken ze van hun probleem nu mijn probleem. Het enkele superwifi-punt werkte namelijk perfect totdat zij gingen updaten. Die jongen van de klantenservice zei dat ik niet de eerste was die daarover belde. Als jij de oplossing weet, dan hoor ik dat graag!


Ik heb geen flauw idee waarom het wel zou werken als je een extra wifipunt aan zou schaffen.  Welk type modem heb je?


KPN box 12 en 1x superwifi 2. Die laatste kon tot voor kort dus zonder kabel signaal ontvangen en versterken. Nu schijn je er twee nodig te hebben


Wat voor firmware is in gebruik zowel de box 12 modem als SuperWiFi punt? 


KPN box 12 en 1x superwifi 2. Die laatste kon tot voor kort dus zonder kabel signaal ontvangen en versterken. Nu schijn je er twee nodig te hebben

Dat is onzin. Heeft u hem als eens gereset en opnieuw geïnstalleerd?


Jazeker, alle stekkers er ook uitgehaald, ook dienden de glasvezel, alles 10 minuten van het stroom gehad noem het maar op ik heb alles gedaan


Met een paperclip dat kleine knopje achterop minimaal 15 seconden vast houd, heeft u dat gedaan? En daarna weer een half uur bekabeld aan gesloten? 


Jazeker, bij beide producten gereset. Klantenservice zei dat het bekend is dat na de update het superwifi punt  niet meer werkt; het werkt alleen als je er twee hebt waarvan 1 bekabelde. Ze vertelden dat je nu dus minimaal twee superwifi’s moet hebben, een enkele is niet meer voldoende. Er schijnt een update aan te komen waarna het weer wel mogelijk is om met 1 WiFi punt te werken alleen weten ze niet wanneer dat is en tot die tijd wensen ze je succes toe met het vinden van een tussen oplossing. Waardeloze service


Die ene kunt u sowieso ook gewoon bekabeld aansluiten/aangesloten houden. Dan werkt die wel goed?

Kunt u inloggen op het modem via http://192.168.2.254?


Dat klopt, met de kabel doet hij het en zodra je hem lostrekt en op een andere plek neerzet dan kan ie hem niet meer vinden


@Maikel 2023 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je je Superwifi punt niet meer draadloos kunt aansluiten. En erg vreemd dat je het advies hebt gekregen om dan maar nog 1 te kopen. 

Mijn vermoeden is dat je Box 12 nieuwe software heeft gekregen.  

Dit kan er inderdaad voor zorgen dat mesh even niet meer werkt. Echter zou je Superwifi 2 punt ook nieuwe software moeten krijgen als je deze opnieuw aansluit. 

Hiermee zou mesh dan weer moeten werken en kun je ook het Superwifi punt weer draadloos aansluiten. 


Heb alle stappen nogmaals doorlopen en WiFi superpunt gereset. Nu werkt ie weer naar behoren. Dank voor alle tips!