Skip to main content

gamen blijft onmogelijk ondanks de aanschaf van superwifi op aanraden van kpn. Lang getwijfeld omdat het toch weer duur was in aanschaf maar kpn zei dat dit de oplossing was.

Hoe is het dan nog steeds mogelijk dat het wifi netwerk blijft wegvallen? iedere keer alles weer opnieuw aansluiten en updaten en dan hoop ik weer 2 dagen vooruit te kunen. op dit moment is kpn waardeloos en kan ik niet wachten op het aflopen van mijn abonnement. 

Jaren klant geweest en helaas leveren ze niet wat nodig is.

Ha @Dw89 om maar meteen met de deur in huis te vallen,  de echte gamer doet het bekabeld.  Zo simpel is het. Met wifi ga je toch vaak dips krijgen en dat willen ze niet. Vertel eens wat meer over je netwerk? Welk type modem,  welk type wifiversterker? Hoe staan ze opgesteld?


Ha @Dw89 om maar meteen met de deur in huis te vallen,  de echte gamer doet het bekabeld.  Zo simpel is het. Met wifi ga je toch vaak dips krijgen en dat willen ze niet. Vertel eens wat meer over je netwerk? Welk type modem,  welk type wifiversterker? Hoe staan ze opgesteld?

Hoi!

Uiteraard voor de echte gamer begrijp ik dat bekabeld de oplossing is. Maar mijn zoon is 12 en een potje fortnite had ik toch wel gehoopt voor hem te kunnen spelen met de superwifi punten. Downloaden van spellen lukt ook niet, maar het spelen ook niet. 

Ik heb een abonnement tot 200mbits en boven haal ik rond de 12mbits binnen en vaak ook nog minder.

 

Wij hebben modem kpnbox 12, een experiment wifi punt bekabeld, een superwifi bekabeld en 1 super wifi punt (op zijn kamer, onbekabeld omdat dit niet anders kan)

 

 


Voor de beeldvorming; het modem in de meterkast,  één experia wifi bekabeld, één superwifi boven ook bekabeld en één superwifi is onbekabeld. Staat de bekabelde superwifi ook boven?


Modem in de meterkast met daarnaast 1 superwifipunt bekabeld, 1 experiawifi bekabeld boven, slaapkamer ernaast 1 onbekabeld superwifipunt


Heb je toevallig een utp kabel lopen van de meterkast naar de woonkamer? Voor de tv ontvanger bijvoorbeeld. 


Ja 1 utpkabel naar de tv ontvanger beneden, 1 utp kabel van experia wifi naar tv ontvanger boven 


En je hebt de zwarte rond SuperWiFi's?


Ja klopt helemaal


Met de box 12 heb je geen wifipunt nodig naast het modem want dat is ook een wifipunt.  De superwifi die naast het modem staat zou ik in de woonkamer zetten.  Die sluit je aan op de kabel waar nu de tv ontvanger aan hangt. De tv ontvanger sluit je met een korte kabeltje aan op poort twee van de superwifi. De tweede superwifi blijft boven aan de kabel. Je zou nu goeie dekking moeten hebben op de begane grond en op de eerste verdieping.  De zwarte experia wifi komt te vervallen. Snap je wat ik bedoel?


Ik snap wat je bedoelt, ik ga ermee aan de slag. Bedankt


Laat je even weten hoe het afloopt??


Vooralsnog lijkt het erop dat het werkt. Bedankt